Varmt vand??

På trods af kulden er jeg lige flyttet i mit kolonihavehus, og åbning af vandtilførsel gik fint, masser af vand - altså det kolde. 

Når jeg åbner for varmtvandshanen giver den normal styrke vand et splitsekund, for derefter at ændre styrken til en minimal, fin stråle. 

Det gælder begge mine varmtvandshaner, i køkken og på toilet.

Den ganske fine vandstråle er dog varm, så el fungerer til varmtvandsbeholderen.

Mon det er rørene i huset det er galt med, eller varmtvandsbeholderen??

Håber nogen har et bud på dette.


På trods af kulden er jeg lige flyttet i mit... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Karl Smart: Det har trådstarter sørget for. Det er beskrevet i første indlæg. 

Generelt har du da ret, Det er da vigtigt at få beholderen helt fyldt (med vand) inden der tændes for strømmen til vandvarmeren.


Søren O

Til trådstarter: Er problemet med begrænset vandmængde løst?


Søren O

Undskyld den lange svartid, men jeg turde ikke afprøve jeres gode råd lige før påske, hvor jeg skulle have gæster et par dage. Jeg var nervøs for at det gik galt, så jeg måtte lukke helt for vandet til huset, og så var vi virkelig på den.  

Men nu, efter en lille rejse, har jeg afprøvet det.  

Hanen som jeg skulle lukke/åbne var meget svær at dreje, men efter adskillige forsøg og lidt banken på den “kørte den lettere”. 

I starten løb der en del vand ud langs slangen, men efter at have leget med det et godt stykke tid fandt jeg et punkt, hvor hanen var nok åben til at jeg fik fint tryk på vandet og der ikke længere løb vand ud det forkerte sted.

Så nu har jeg masser af varmt vand og det skal I have stor, stor tak for. 😀🙏

Uden hjælp herfra havde jeg aldrig tænkt på det, for jeg troede faktisk at den hane kun blev brugt til aftapning af vand om efteråret, og at den var lukket hele sommeren, men det er så ikke tilfældet.

Masser af hilsener fra en “gammel pensionistkone”

Jeg vil lige præcisere.

Det er hanen med det brune greb og sort slange jeg taler om ovenfor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis