hvad gemmer sig her?

Som det fremgår af overskriften søger jeg svar på hvad der gemmer sig under betondækslet. Det er ca. 1x1 meter og befinder sig ca. 10 meter fra mit hus. kan det være en septiktank fra før huset blev bygget (1961). På forhånd tak for svar.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes det ligner fundamentet til en mast.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det giver umiddelbart god mening, da der tidligere er givet tilladelse til en 10 meter høj radiomast på matriklen. Har bare aldrig fundet tegninger over hvor den skulle have stået. Men en betonklods på 1 kubikmeter er da lidt overkill. Men mener i at det er udelukket at der skulle befinde sig noget under?

Hvis en ti meter høj mast skal stå stabilt kræver det altså lidt fodfæste som helst skal støbes til frostfri dybde så det virker egentlig meget naturligt at lave sådan et fundament 


Ask
Annonce

Ved da ikke lige om det er overkill. Med et par store antenner på skal der da noget til at holde en sådan mast oprejst.

Der plejer ikke at komme gevindstænger op af betondæksler.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg tænkte også radiomast, men altså en "amatør" mast. Evt bare til et walkie talkie anlæg.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er altså noget riv i en 10m høj gittermast når det rigtig stormer, så better safe than sorry, men man kan da aldrig vide hvad folk finder på at gemme under 1m3 beton. Måske var han mafioso så der kan jo ligge hvad som helst  


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Min søn mener også at vi skal grave den op...han er sikker på at der er en skat under eller et beskyttelsesrum fyldt med skeletter og guld 😂 tak for svar alle

Det sidste er god humor. Jeg har i min læretid været med til at støbe en del af sådanne sokler til master. Det er helt sikkert en sokkel til en lille mast.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis