hytte med drivhus

Jeg vil gerne bygge et hytte på 3x 3mt. og vil sætte den sammen eller i forlængelse af mit drivhus på 3 x 2,60. Jeg vil bruge det som gæstehus eller for at selv sove i. Men jeg har fået at vide at fordi de er i forlængelse af hinanden og dvs  over 10 mt2 kan jeg ikke  bygge uden tilladelse. Drivhuset har en fundament men hyttet stå ikke fast på jord.  

Hvad hvis jeg bygge hytte ved siden af drivhuset med et meters afstand taler det som to bygninger? Skal jeg også søge om tilladelse? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist kun din kommune der kan svare på det.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Da jeg ville bruge en 20fod container som fyrrum fik jeg af vide at den skulle stå min 1,5m fra anden bebyggelse for at det ikke var en tilbygning. Men hvor meget udhus/sekundær bygning har du. Du kan bygge op til 50m2 sekundær bygning alt sammenlagt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nu kan jeg heller ikke rette. Men det er self under hensyn til at bebyggelsprocenten ikke overskrides.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

jeg ved ikke hvilke procent er allerede brugt ( det vil jeg undersøge) , men vi har  før søgt om tilladelse - som ikke blev bygget. Og det var ingen problem.i den sammenhæng

 Jeg har ønsket at bygge de to ting i sammenhæng sådan at det kunne være hyggelig at have boende gæster eller selv overnatte. Bygninger ligger over 2,50 m fra skellet og ca. 4 mt fra huset. 

i alt hvis de hænger sammen er de 7,50 mt x 2,50 mt. 

Tak Kovas.

Mvh hyttemed ..


Så skulle det jo ikke være noget problem, når bare du ikke når over de magiske 50m2 sammenlagt med øvrige sekundære bygninger. Hvis du går ind på bygogmiljø.dk og logger ind med dit nem id. søger på din adresse. Så kan du få en masse oplysninger og det koster ikke noget. Da vi ville ha drivhus tastede jeg ind at vi i forvejen havde 66m2 sekundære bygninger og derefter fik jeg bud om at jeg skulle søge byggetilladelse.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Er der ikke noget med afstandskrav på minimum 2,5 meter mellem småbygninger ?

Det er kun et meter imellem, men det er plads til 2.50 hvis det er nødvendig.Det betyder at vi skal lave en terrase i det mellem rum.

Afstand mellem huset og bygning er ca. 2.meter. mvh. Hyttemed..


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis