ATV Start problemer

Hej, 

Jeg har en Maxus 250cc ATV som ikke vil starte.
(Inden i begynder på at Kina er noget lort, så gav jeg kun 700 kr for den, så den skulle have et skud  )

Jeg har haft den i gang men den er utroligt svær og starte.
Flg. har jeg skiftet på den: CDI, Spændings regulator, tændrør, stempel og stempelringe.

Derudover er ventilerne blevet indstiller flere gange! 

Der er fin gnist på tændrøret, men det er som om det ikke kommer på det rigtige tidspunkt!
For selvom at den fint køre rundt i motoren sker der ingenting.

Hvad kan det skyldes ?
Og kan man indstille tænding tidspunktet.

Håber der er en der kan hjælpe?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den eneste måde du kan ændre tændingstidspunktet, er at flytte på noten i dit svinghjul eller aftaster indvendigt. Gætter på disse er faste..   Med cdi-box får den signal fra en pickup-spole, der påvirkes af en fast magnet på svinghjulet - Det kan være en god ide at skille disse dele ad og rense for rust mv. Er det en OHC, ellers alm. stødstangs motor ?

Får den benzin nok, er der manuel choker, -  jo mere der kan udelukkes, jo nærmere kommer svaret..

Vh. Carsten


 

du kan ikke justere tændingstidspunket, det bliver bestem af svinghjul og pickuppen som aflæser svinghjul.
Selve pickuppen som sidder ved svinghjulet, sidder den for langt væk fra svinghjulet (kan oftes justeres) hvis du ikke har data på hvor tæt den skal sidde, er det typisk inden for 0,1 -0,2 mm fra svinghjul, evt sidder der rust på denne og svinghjul?

Ellers så er mange af de her honda kopi motorer (GY og hvad de nu hedder som model betegnlelse) bare pisse svære at starte kold, har selv en lille kymco MC til vinterkørsel, står den stille weekenden over er den svær at starte.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine

Helt eng Nicholas, mener bare en ægte Honda er rimelig medgørlig ved start. Er der gået for meget øko i maskinerne, så de kører for magert? Gætter på der ikke kan justeres til federe blanding på deres karburatorer, uden der skal skiftes dyse. 


 

jeg havde overvejet på min kymco at afmontere choker spjældet og lukke de 2 åndehuller der sidder i det.. men har ikke prøvet endnu


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis