Male varmepumpe

Hej gode folk

Jeg har købt en ny varmepumpe til sommerhytten, og tænker at det ville være en del kønnere hvis den skiftede farve til sort (udedelen). Umiddelbart må det være at foretrække ikke at sætte den i en “skjuler” men bevare det fulde flow. Og umiddelbart har jeg det fint med at afmontere alle delene og spraye dem til et pænt resultat.

Men jeg ikke prøvet at male denne type overflade, altså en ny blank maskinmalet overflade. Skal den slibes og have 2 gang primer alligevel og så 2 gange coat?

Og helst skulle den også gerne være mat, er det realistisk? (Synes det meste spraymalig bliver blankt trods det er købt som mat)

På forhånd tak!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nødvendigt at grunde,da udedelen er beregnet til at stå ude,min har nu stået flere år uden rustdannelser,men matter den med f.eks.en 3 M slibemåtte,og rengør med f.eks.rensebenzin.Du skriver,at du synes,at overfladen bliver blank,det kunne skyldes,at du ikke har rystet beholderen nok,da matteringspulveret ligger i bunden af beholderen,og husk kun meget tynde lag.

bh

Ok, det med pulveret havde jeg faktisk ikke tænkt over, der har du nok ret.

Hvad mener du helt præcis med 3M slibemåtte? Er det en du kan linke til?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ved ikke hvor man kan købe dem,udover nettet.Men prøv at taste "slibemåtte"så kan du se,hvad jeg mener,men pas på ikke at købe en der er for grov.

bh

Damen i malingbutikken var enig med dig. Så tak, dejligt råd.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også