Hvidt udtræk på murværk

Mjølner
Mjølner
Postnr: 2000
Mjølner Mjølner

invendig varmeisolering og omfangsdræn - bare ikke ved trappen. Det har forskudt hele mønster af fugt og salttransport i murværk.  
Der kommer stadig fugt op fra fundamenternes underside og saltene vandrer nu i et andet mønster. og så er der opsprøjt fra trappen der driver fordampningsstede lige de 1-3 skifter længere op. 

ren stiv kost.  ingen syre  

Hvis der kommer lige så meget som der er nu i løbet af et kvartal ville jeg dog lige måle lidt på murværksfugt for at kortlægge den nye fugtvandring.

LennartBertelsen
LennartBertelsen
Postnr:
Mjølner skrev den 11-04-2019 11:03:49

invendig varmeisolering og omfangsdræn - bare ikke ved trappen. Det har forskudt hele mønster af fugt og salttransport i murværk.  
Der kommer stadig fugt op fra fundamenternes underside og saltene vandrer nu i et andet mønster. og så er der opsprøjt fra trappen der driver fordampningsstede lige de 1-3 skifter længere op. 

ren stiv kost.  ingen syre  

Hvis der kommer lige så meget som der er nu i løbet af et kvartal ville jeg dog lige måle lidt på murværksfugt for at kortlægge den nye fugtvandring.

Jeg vil prøve at børste det af med en stiv rød gadekost. Og så holde øje med om det kommer igen og hvor hurtigt.

Jeg tror dog næppe det kommer igen med så meget inden for et kvartal. Det som er nu er jo kommet i løbet af et par år eller tre vil jeg tro.

ClausKM
ClausKM
Postnr: 4100
ClausKM ClausKM

Jeg synes det ser ud til at muren er meget fugtig lige omkring det øverste trin. Udtrækket kommer så ved overgangen til tørre murværk (vist det Mjølner kalder fordampningsstedet). 

Jeg synes du skal se om du kan finde ud af hvorfor der er så fugtigt lige der. Det kan være regnvand fra tappen, men det kunne jo også være en rørskade, utæt tagrende ect. ect. Ud og se næste gang det regner.

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. K&N-filter
    Lav-Bil
  2. Salpeter- udtræk.
    Lav-Hus
  3. Nye trin til trappen.
    Over hækken
  4. håbløs puch maxi p+k
    Lav-Motorcykel
  5. Hvidt stads på loftet
    Lav-Hus