Robotplæneklipper

Hej

Er der nogle der har erfaringer de vil dele med hensyn til robotplæneklipper? Står og gerne vil invistere i en, men vil helt ikke bruge mere end 5000-6000,- 

Plænen den stal klippe er Ca 800 kvd meter. 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er også selv ved at undersøge markedet. ALLE anbefaler Husqvarna, men den koster lige omkring de 7.000 kr., og den klarer jo så kun 600 m2....

Har selv 420m2, og går efter en robotplæneklipper til 600m2.

Grouw eller Worx synes at være indenfor dine prisrammer, ville selv gå med en Grouw, hvilket nok også er det jeg ender ud med.

har du fået købt en?


Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A

Hvad med en Gardena robotplæneklipper? Husqvarna ejer Gardena. Åbner du en Gardena robotplæneklipper, står der Husqvarna på den. Jeg har selv lige købt en Gardena Sileno Life 750, som klipper op til 750m2. Pris 7000,- inkl. Garage.

Skal det være billigt og simpelt har Harald Nyborg en Redback robotplæneklipper til 3000,- som får enorm ros på de Facebook-grupper for robotplæneklippere, som jeg er medlem af. Den er opgivet til 1000m2, men flere bruger dem på plæner op til 1500m2, hvor den også gør det godt!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg har endnu ikke fået købt en, desværre. Ved nærmere opmåling af Plænen, er det højest 600 kvd m der skal klippes. Umiddelbart hælder jeg mest til worx M700. Men de kører også en rimelig heftig kampagne med reklamer og udstillinger i diverse byggemarked så man kan ikke undgå at ligge mærke til dem. Har dog også fået den anbefalet af en god ven. 

Jeg er dog stadig ikke fast besluttet på hvilket mærke eller type jeg køber endnu, men den billige fra Harald Nyborg bliver det ikke. 

De fleste går oftest og tror, at deres græsplæne er meget større end den egentligt er. På krak.dk er der værktøjer til opmåling af areal. 

Som jeg læser på div. Facebook-grupper, klarer Worx sig meget godt af en kineser-maskine at være, men supporten skulle være lidt mangelfuld. 

Jeg kan ihvertfald ikke anbefale Robomow, som jeg selv har haft tidligere. Du kan evt. Læse deres anmeldelser på Trustpilot.dk


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Har netop installeret en Redback fra Harald Nyborg. Kr. 2995 incl. overdækning. Plænen er Ca. 450 m2, der er lavet "øer" omkring 10 frugttræer med runde bede omkring. Den har nu kørt i en uge, og gør det perfekt. Jeg er meget overrasket over et produkt til den pris. Kan varmt anbefales. Og så er der 3 års garanti.

Annonce

Udfordringen er, at de nok alle sammen kører rigtig fint de første måneder (måske år), men derefter kan kvaliteten godt dale.... du må endelig dele dine erfaringer om et halvt års tid, så har vi lidt at sammenligne med Har lige købt en Worx M500 til 4.800 en græsplæne på 420m2.... den kommer til at skulle køre over en terrasse om til forhaven, så den skal nok blive testet godt og grundigt :-)


Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A

Så fik jeg købt. Gardena sileno life 750. Modtager den om en uges tid. Jeg glæder som et lille barn glæder sig til juleaften. 

Jeg er meget enig i, at robotplæneklipperens holdbarhed over tid også vægter. Diverse testmagasiner tager netop ikke højde for dette. 

Jeg købte i maj måned 2015 en Robomow MS1000 robotplæneklipper til knap 13.000 kr. Den har kørt i sæsonerne 2015, 2016 og halvdelen af 2017 (hvor vi flyttede og jeg tog den med.) Da jeg skulle opsætte den i sommeren 2018 var den færdig og garantien udløbet. Jeg har lige solgt den defekt for kr. 2000,- til en gut der kunne bruge den som reservedele. 

Set i lyset af dette, syntes jeg ikke Harald Nyborgs robotplæneklipper er dyr - og hvis den kan holdes kørende inden for garantiperioden på 3 år, er det ikke helt dårligt. Jeg kunne trods alt få fire af deres plæneklippere, som det min Robomow kostede!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Den ser ikke så smart ud som andre, men til gengæld køre den altid, larmer ikke og er utrolig drift stabil. Tag på tre ugers ferie og kom hjem til en nyslået græsplæne. Det er Al-Ko Robodinio kan kun anbefale den!
Købte en Worx Landroid M500 og den kører stadig virkelig godt. Har endnu ikke haft bøvl med batteriet som andre har, men passer også godt på den ved bl.a. at lade den op et par gange i vinterperioden.

Flyttede i et gammelt murstenshus 2018 - troede aldrig jeg skulle blive handyman - jeg blev positivt overrasket. Har en YouTube-kanal om vores hus og have: https://www.youtube.com/channel/UC7Ru3ZRzgvOnWenqO4huo8A
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis