Ny kogeplade

Hej alle

Jeg har netop måtte skifte min ca. 12 år gamle witt kogeplade. Jeg har valgt ny fra Witt, men en udstillingsmodel, så der fulgte intet med af kabler og manualer.

Jeg har derfor "genbrugt" kablet fra den gamle kogeplade, men i kablet er der 1 sort, 1 blå, 1 grå og 1 grøn/gul. Jeg har prøvet at installere på samme placeringer som det gamle, men her springer sikringerne.

Er der nogen der kan forklare mig hvordan det skal monteres, eller om jeg skal skaffe et nyt kabel med brun ledning?

På sidste billede er det selve stikdåsen, hvor der også er en grill monteret. Kan dog afmonteres hvis det er en fordel.


Martin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det ikke så nemt at se hvor du har gjort af den gul/grønne oppe i komfuret, og ligeledes i samledåsen, kan man hverken se hvordan de blå er samlet eller gul/grøn.
Det ses dog tydelig at din kabel har en brun ledning. Nede i dåsen er der 2 brune i den dobbelt samlemuffe og oppe ved komfuret er den godt nok klippet meget kort af.
Men det kan sagtens monteres så det kan køre på nul og 2 faser som du har forsøgt.
Jordleder ( gul/grøn) skal i klemme yderst til venstre mrk. med jordtegn ( efter klemme 5)
Nul ( blå ) skal i klemme 4 og med en lus / skinne over til klemme. 5
Den sorte skal i 3
og den grå i 1 med en lus / skinne over til 2.
Gå efter diagram der hedder 2 P + N
Og så skal den brune IKKE monteres i muffen i samledåsen.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svaret, den gule/grønne er sat efter klemme 5, desværre skete det der ikke måtte ske da vi skulle tjekke, det lykkedes mig at miste grebet om kogepladen så glasset fik en kæmpe flænge, så nu skal vi lige have styr på udskiftning af glas eller helt ny kogeplade igen (( inden jeg går videre med el'en.


Martin
UPS. Jeg ved af erfaring at en glaskeramisk plade IKKE kan holde til at man hviler sit knæ på den medens man sætter emhætte op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er et Witt WIF90-5, umiddelbart er der skruer "bagpå" så det ser ud til at det kan skilles. Umiddelbart tror jeg sælger har en glasplade til 2500,- men finder forhåbentlig ud af det imorgen...Men fuck noget pis...det var koordinering med min svigerfar...jeg troede han holdt den...det gjorde han ikke.


Martin
der er et gammelt ord der siger: Når man tager ansvar alene så er det 100% Er der 2 til at dele ansvar så er det 25% til hver.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis