Valg af ventilation til badeværelse

mbaadk
mbaadk
Postnr: 9230
mbaadk mbaadk

Hej Alle

Jeg er ved at renover badeværelse, og skal til at vælge ventilation. Meeen jeg syntes ikke at jeg har heldet med mig. Jeg søger en ventilator hvor motoren sidder på loftet og er styret med hydrostat samt timer.

Nogle bud på sådan en løsning??

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Hvis det skal være simpelt, så vil jeg foreslå en kanalventilator som f.eks. kan placeres på loftet. 

Søren O
Silas
Silas
Postnr: København
Silas Silas

Vi har en Duka, med hydrostat og timer til at justere efterløb. Sidder lige over badet og puster ud af en taghætte. Fungerer fint

mbaadk
mbaadk
mbaadk mbaadk

@søren er du bekendt med nogle bestemte brands som kan anbefales, og hvad med hydrostat? Jeg har kigget på LK's hydrostat.

Hilsen

Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio

Det hedder en hygrostat, ikke hydrostat  

Jeg har lavet nøjagtigt samme setup på vores to badeværelser. Jeg har monteret en kanalventilator på loftet, som aktiveres af en vægmonteret hygrostat, som der er placeret på hvert badeværelse. Jeg har dog ikke timer på, ventilatoren kører indtil luftfugtigheden er nede på det ønskede niveau. 

Kanalventilatoren har to hastigheder, men for at gøre det så lydløst som muligt, er den sat på laveste hastighed, som er mere end rigeligt, sammenlignet med en traditionel badeværelsesventilator.  

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

mbaadk
mbaadk
mbaadk mbaadk

hehe, så bliver det en hygrostat Hvad har du sat op af dele, producent?

Hilsen

Hr Schmidt
Hr Schmidt
Postnr: 2860
Hr Schmidt Hr Schmidt

Jeg har LK hygrostrat, den er nok pænere, men den koster en mindre formue, og så er jeg netop startet dialog med dem, så jeg kan få fundet ud af, om det virkelig kan passe at luftfugtigheden er nede på 40% så hurtigt, dér hvor jeg har placeret den.

mbaadk
mbaadk
mbaadk mbaadk

@orla Duka har jeg også kigget på, men kun deres udsugningsventil hvis der skulle laves en kanalventilator. 

@wezio Den hygrostat fra elsag.dk ser fin ud, hvor har du placeret den i forhold til brus?

Hilsen

Vil du være med? Log ind for at svare.