Naboens carport

Naboen har en træ carport i skel. Vi er bekendt med at naboen har ret og pligt til at vedligeholde væggen mod os. 1. Hvor tæt på denne væg på vi selv bygge. 2. Hvor tæt på denne væg må vi plante træer og buske. 3. har naboen dermed råderet over 12 x 1,5 meter af vores grund som vi ikke selv kan bruge som vi vil.

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

12 Meter kræver nabohøring. Jeg mener der skal være 30 cm på hver side af skellet. Men spørg din kommune.


 

uldal.....12 meter carport har stået der i 30 år og det er helt okay....det der er problemet er at han vil kunne gå frit på vores grund og vedligeholde sin væg (hvilket han ikke gør, bare chikane). derfor de 12 x1,5 meter. Carport står i skel. self. kan jeg spørge kommune, men så er der jo ingen grund til dette forum.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
wow.. det lyder lidt, som det er kørt lidt skævt allerede??
har i prøvet at "tale med naboen" - det du lige kommer med, virker "en smule offensivt"?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg skriver på dette forum, for at høre om nogen kender til reglerne. Jeg stiller 3 spørgsmål. Er der nogen der kan svarer på disse spørgsmål. Selvfølgelig har vi snakket med naboen ellers vidste vi ikke at han chikanerede os, med disse krav. Diverse holdninger om godt naboskab mm. Kender vi alt til, såh....kender nogen svarene på de 3 spørgsmål.

Spg. 1 og 2.

Du må godt bygge i skel, det kræver bare din nabos accept, samt at du får en byggetilladelse. Hvad angår planter, må du plante hvad du har lyst til. Så længe det på sigt ikke ødelægger hans bygning

Spg 3.

Nej han har ikke råderet, han har lov til at vedligeholde egne bygninger, ved adgang fra din grund.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Når din nabo vil vedligeholde carporten skal det varsles - jeg kender ikke fristen. Du kan finde reglerne under "råderet af nabogrund". Din nabo kan ikke forhindre dig i at udnytte din del af grunden, og du skal ikke planlægge så han kan komme til at vedligeholde. Hvis du har noget som forhindrer ham i at vedligeholde, må han bekoste at få det fjernet, og retablere efter vedligeholdelsen.


Søren O

Efter min mening den mest tåbelig byggelov. 

Jeg er rimelig sikker på at naboen bestemt ikke bare kan rende inde hos jer i tide og utide. Det skal varsels med en frist på 14 dage, og hvis tidspunktet ikke passer jer (måske pga. havefest e.lign.) må naboen forsøge sig med en ny dato.

Enig i at man må plante lige så tosset man vil, når bare man ikke hindre naboens vedligeholde af den side der vender ind mod jer (at plante vedbend/efeu op af muren er nok ikke en god ide), faktisk skal nabo tage alt mulig hensyn til jeres beplantning. 

Ps. Havde det fx. været naboens egenhæk som naboen var nødt til at klippe inde fra jeres side, er det kun i vinterhalvåret naboen må færdes inde hos jer, som osse skal varsels.    

Han kan ikke krænke jeres ret til privatliv på egen grund.

Endvidere kan i til hver en tid bortvise ham fra grunden, da han ikke har ejendomsret over jeres grund.

Vil han noget, skal det varsles, og det han skal foretage sig skal han med rimelighed kunne godtgøre. Ellers er det chikane.


Elektronikteknikeren

Jeg ved ikke om det er lige efter bogen, men jeg ser da ofte at man har hæftet et drivhus, skur e.lign. på naboens garagemur der står i skel - altså bruger garagen som bagmur. Men det er nok ifølge aftale.  

Frank...det er også en god idé. Problemet her er bare at nabo IKKE vil have vi hverken afvasker for grønne alger eller maler hans carport ind mod os. Vi havde sat 3 små skruer i for at holde et tyndt rør...det kom der skriftlig påtale om at det var hærværk....manden er binde gal...derfor Mine spørgsmål

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også