Højbed

Hejsa

Jeg skal til at lave at give mig i sving med at lave et højbed.

For ikke at bruge alt for meget jord, kunne det være I havde nogle ideer til hvad man kan lave en falsk bund af :)

Jeg har vedhæftet et billede fra goerdetselv.dk hvor det ligner at hun putter flamingo i bunden (af gode årsager kan jeg ikke se hele indlægget :) )

Hvad tænker I om det?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad vil du dyrke i højbedet? 

Hvis du laver en “plantekasse” med bund, skal du være opmærksom på at du skal vande ofte. 

Jeg ville nok vælge en murerbaljer som vender på hovedet, frem for flamingo. Flamingo er noget skrammel at bruge i haven. Men det afhænger også af størrelsen. Lecablokke kunne også bruges. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Jeg plejer at smide små halmballer (Morten Korch) i højbede (plantekasser), det spare jord, men året efter skal der efterfyldes med jord. Efter 2 år er halmen så godt nok væk, så skal man begynde forfra. Når en halmbundt først er vandet godt igennem, holder den på fugtigheden i lang tid.  

Ps. Det er bedst at snitfladen på halmballen vender opad. Formuldet halm giver iøvrigt en fantastisk porøs jord.   

Jeg ville da aldrig lave bund i et højbed. Man afskære jorden fra alle de små dye som ellers bor i mulden, jorden tørre alt for hurtigt ud. Og her i kommunen kan man hente gratis kompostjord på genbrugspladsen. Det var det jeg gjorde da jeg lavede plantekasser til mine georginer.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis