Tilbud på badeværelse - dyrt?

Jeg har fået et tilbud på renovering af ældre badeværelse. Det er et ganske lille badeværelse på knap 3,5 m2 på første sal. Det bliver revet helt ned og bygget op fra bunden igen med varme i gulvet. Materialevalget er gennemsnitligt med hvide fliser, væghængt toilet, matteret glasvæg plus det løse. 

Udover det almindelige bliver der skiftet faldstamme (komplet fra kælder til første sal), vindue og monteret hætte til udluftning i taget. De to sidstnævnte kræver formentlig lift. Vi får sat toiletvogn op. 

Prisen lyder op godt 200.000 inkl. moms men eksklusiv el-arbejde, hvor vi selv kender en elektriker. Personligt er jeg ikke overrasket over prisen og tænker den er fair. Men alle "gamle" familiemedlemmer synes det er dyrt. De har til gengæld ikke fået renoveret badeværelse i 20-30 år. 

Hvad siger I? 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bad er pissedyrt. Det er også for dyrt. Efter min ejen subjektive mening. Men ikke efter nutidens priser på håndværkere, specielt i hovedstaden.

Det kommer også an på materialevalget, det kan påvirke prisen ganske voldsomt.


Elektronikteknikeren

Vi er netop i gang med at lave vand i hele huset, nyt bad på knap 9 m2, og styring til gulvvarme i plader til 12 zoner. Muren har alt kloak og murearbejde på badeværelset. Muren skulle have 60K for det hele med netpuds, VVS'eren skal have 75K. VVS'erens pris er uden bruser, toilet mm. Se evt her, for jeg var i samme situation -> https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/220858


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Ud af de 200 er 40 jo moms. Og ud af de 160 er halvdelen nok lønninger.  Heraf er de 25-30 nok sociale omkostninger. Resten 80K  er til diverse materialer og så er der sikkert også lidt til mester. Men ja, det ER dyrt. 


km

Michael: Vores opgaver er alligevel noget forskellige. Ved et hurtigt øjekast kan jeg ikke se, som du skal gøre noget selv. I vores tilbud står de for nedrivning af det gamle. Det bliver demonteret i bund og opbygget på ny. 


km: Vores familietømrer, som har en god murerven, har forhørt sig om prisen. Han siger også, den er fair. 

Vi har ikke tid til flere til flere tilbud, da faldstammen skal skiftes inden nyt køkken om et par uger. 

Jeg har lige lavet et badeværelse, godt nok på 1. sal, hvor jeg har lavet så meget jeg overhovedet kunne komme til selv, men har haft en blikkenslager til at hjælpe og en murer til at sætte fliser op. Jeg har brugt 110.000 dkk. Jeg vil mene at det er en meget fair pris hvis du ikke skal lave ret meget selv.

Annonce

Tak, jeg bliver heldigvis mere og mere overbevist om, at tilbuddet er fair. 

om det er 3,5 eller 10 m2 er bortset fra de 250 kr per m2 til fliser ikke afgørende.
Der skal jo være lokum, håndvask, brus... i dem alle. 1. sal, lillebitte rum som svenden står på sine egne tæer gør det faktisk mere besværligt end billigt. 

I badeværelset er det detaljerne, der er vigtigt og det koster. Store flader er hurtig strøget hen over. 

...med faldstamme, lift, nyt vindue, toiletvogn, og og og er de 200.000 helt i orden. og ja der skal også være lidt til mester. Han har trods alt skrevet et tilbud, giver garantien og skal koordinere med tømrer, vvs'er, mur og og og.

og hvis resten af familien har et baderum der er 30 år gammel, så kan du jo spørge hvordan deres fugtsikringsmembran har det. 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis