Sparekassen skal spørge.

Var i sparekassen i går.

Der var et opslag om, at pernsonalet sku' spørge kunden om hvad pengene skulle bruges til, hvis der skulle hæves over 7500,-Kr.

lovgivningen kræver det af personalet.

Så de bliver nok fortalt mange røverhistorier, rundt om i det ganske land kunne jeg tænke mig.

Kan jo bare gå i sparekassen dagen efter og hæve 7499,50 Kr.

Og gentage det med dags mellemrum igen og igen indtil kontoen er tømt.

Er så heldig endnu da at jeg ikke ska' give en flad 50er for at få vekslet småpenge fra sparegrisen, men hvor længe mon det går? 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Var i sparekassen i går. Der var et opslag om, at... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

henrik29

Det ved jeg ikke simpelthen.

Synes bare der er skudt langt over målet her, men hvor grænsen skal være, har jeg ingen bud på. (er jo ikke politiker) men en lovlydig borger, vil jeg da mene. ( som flertallet heldigvis)

Selvfølgelig ska' vi ha' en lovgivning, det er ikke der jeg vil hen.

Men vores politikere er nogen gange ikke i forbindelse med fornuften, har ikke jordforbindelsen, levebrøds politikere som i savner fornuftens brug.

Typisk at et ansvar ikke kan eller vil blive placeret, det er jo også dejlig bekvemt.

Politikere og andre som får en god løn for at ha' et ansvar som så ikke bliver taget alvorligt, det ser jeg som et stort problem.

Der bliver kø ved håndvasken, den slags kender vi jo så godt.

Og blir' nogen (politikere) taget for urent trav, får de bare en næse, og mere sker der så ikke.

Du har ret i din antagelse, at den sidste  tid afsløring af hvidvask, svig og bedrag.

F.eks. B N som endnu ikke er dømt og dermed ikke skyldig, sådan er det jo & bør være sådan, helt fint.

Ta' et andet eks. knivloven: 

En borger der har en lommekniv på sig kan blive dømt for det.

Mennesker som har noget helt forkert i sinde er da fuldstændig ligeglade med den lov, tror jeg helt bestemt. (at tage en kniv med i lomme i nattelivet er jo et sygt) et symptom på at noget er helt galt.

Flertallet af befolkningen ved jo godt hvad en lommekniv skal og navnlig ikke skal bruges til.

Et andet Eks. 

Vores folkestyre laver en lov som straffer folk på den ene side af gaden dobbelt så hårdt som på den anden, for samme forbrydelse/overtrædelse. 

Det er ikke helt gennemtænkt.

Rigtigt eller forkert?

Rigtig go' weekend.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det burde nærmest være omvendt. Staten burde jo gå forrest som det gode eksempel. Det er ikke så mærkeligt at der er nogle firmaer der så har lidt svært ved at overholde spillereglerne, når de kan se hvad man kan slippe afsted med på Christiansborg


Elektronikteknikeren

Kan man ikke som udgangspunk gå ud fra at lovgiverne også er sandfærdige?

Har jo gang på gang set at mange af ministrene er noget lemfældige med sandheden.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Men det sjove er jo at det handler om når der skal hæves penge...
Hvidvaskning starter jo med at man har nogle penge der ikke kan tåle at se dagens lys.
Når først pengene er kommet ind på kontoen, så er de jo rene, eller har jeg misforstået noget?

Jeg behøver jo ikke at forklare hvor min løn kommer fra, eller anden opgivet indkomst, og banken har helt styr på hvor de stammer fra.
Men den kære bank mand skulle vel spørge mig hvor jeg havde pengene fra, hvis jeg kom med 10000 i kontanter for at indsætte dem på kontoen, da ikke for at hæve dem....


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja det burde jo være en indgangskontrol, og ikke en udgangskontrol der skal foretages. 

Når pengene står på kontoen, er det jo dine egne, som du blot har hyret en bank til at opbevare for dig. Derfor burde du kunne hæve dem til hver en tid, uden spørgsmål, i det omfang der er dækning på kontoen og du ikke har et udestående som skal modregnes.

Så må det være op til arbejdsgiver som udbetaler din løn, at bevise at der er tale om en lønudbetaling, som der er svaret skat af. Som i de fleste tilfælde sker elektronisk alligevel, når arbejdsgiveren udbetaler pengene.


Elektronikteknikeren
Annonce
Det er virkelig dobbeltmoralsk.. for et par år siden skulle vi hente en bil i Tyskland, og hævede penge i banken.. de udleverede 1000 euro sedler.. vi købte bilen, men med 2 sedler mindre.. så hørte vi sidste år fra nogle venner, at det var et problem at veksle - selvom det er en gangbar seddel / valuta... vi måtte faktisk igennem en længere "dialog" - inden vi allernådigst "fik lov" til at sætte disse 2 sedler ind på kontoen.. det kan virkelig pis..e mig af..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Min morfars bror, blev for en del år siden sur på sin bankrådgiver da han var i banken.

Så han bad om at få alle hans penge udbetalt ved kassen. Hvorefter han gik over gaden til konkurrenten, hvor han åbnede en konto og satte pengene ind.

Det ville nok Ikke være så nemt i dag. Men man har vel krav på sine penge.. 


Elektronikteknikeren

Det handler ikke kun om hvidvask. 

Det er et krav til banker om at de skal kende deres kunder. De skal reagere på afvigelser og unormal adfærd. Hvis det pludselig hæves unormalt mange kontanter, skal de måske bruges til terror eller andet ulovligt, det skal bankerne reagere på. 

Vi vil alle gerne have ret til vores privatliv, men vi vil også gerne have at fx. terror aktiviteter bliver forhindret. 

Mange af de lidt omstændige tiltag, er trods alt lavet for at øge sikkerheden for os alle. Ikke for at genere den enkelte. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Så er spørgsmålet hvor meget terror kan man så få for F.eks. 2 x 7500,-

Selvfølgelig kender de mig i sparekassen, det er en lille lokal afd. tæt på min bopæl.

Vi er da på fornavn.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Arrh @maskinsnedker.. ang. terror..
- du kan da købe mange "skydelærere" for 7500,- og tommeSTOKKE ej at forglemme..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis