Male eller pudse udendørsklinketrappe?

Vores udendørstrappe er efterhånden bliver liiidt for oldscool og kigge på og vi kunne godt tænke os at få fixet den op. Og ja det ville være en mulighed at smide nye klinker på, men tænkte på om man kunne lave en lidt nemmere løsning da de nuværende klinker faktisk ingenting fejler. Ville man kunne pudse det op med noget weber280, filse det og så male tilsidst, så man fik en lidt mere ru overflade eller kunne man feks slibe fliserne og så male med noget sokkelmaling efterfølgende? (Ved maling vil der nok komme lidt løbende vedligeholdelse med maling men sådan er det)

Grunden til jeg tænker lidt alternativt er at jeg tror det hurtigt vil blive grimt hvis jeg fjerne sokkelfliserne som sidder på siderne og ligge nye på fladerne? Eller hvad siger i?

Ser frem til at høre fra jer :-) Nedenfor kan i se trappen.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ser kun, atju fremover så vil få en masse bøvl med at fjerne algevækst og anden hårdsiddende smuds.


 

Du kunne måske peppe området op, ved at lægge pænere fliser udenom. De er noget outdated og så få et smartere gelænder. Så spiller det.


 

Mht alger osv er det hvis overfladen bliver rug mener du?

Fliserne står på ønskesedlen, men det er desværre en noget større omgang. Det er ca 140 kvm fliser og det er fortovsfliser og de vejer 120 kg styk :-(

Aaahhh 120 kg? Man kunne jo også lægge mindre! 

Mht alger vild e altid forekomme på ubrændte områder, ru eller glatte. Bare problemer fremover.


 

Annonce

Det er ikke nogen jeg har lagt. Det lå der da jeg overtog huset desværre. Ville gerne ha været dem foruden.

Teknisk information om fortovsfliser

62,5x80 cm fortovsfliser Bredde x længde 62,5 x 80 cm

Tykkelse7 / 10 cm
Ca. vægt/stk81 / 115 kg
Ca. forbrug/m22 stk

Og det er 10 cm modellen vi har liggende :-(

hvis det kun er et sp'rgsmål om håndtering af de gamle, knalder du bare en forhammer ned midt i en flise, efter du har vippet den op på kanten af naboflisen, så er de til at håndtere.

Jeg ville ihvertfald ikke bruge weber 280 til udendørs vandrette flader, jeg tror ikke det er egnet til løbende slid på den måde. 

Ville nok svumme trappen med fliseklæber også ovenpå putte enten slidlagsbeton (evt fiberforstærker for at mindske tykkelsen) eller et forstærket mørtelprodukt als fosroc renderoc st 05. Tjek direkte at produktet kan anvendes til vamdrette flader med mekanisk slid. 


Hvis du bruger slidlagsbeton kan du afslutte med en silikatstøvbinder for at lette rengøringen fremover (herunder af alger). 

Vil du have mere farve på tilværelsen kan du putte oxyd i beton/mørtel 


Ask

Fedt mand.. tak for svar :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også