HVORDAN REPARERER JEG MINE YDERMURE... OG HVAD KALDES EN EVT. MASKINE, DER KAN BENYTTES ?

Goddag til alle I, der læser disse tråde :-) 

I og med, at pengene er små og renoveringerne store, så forsøger jeg selv, at reparere.

Jeg er i gang med at fjerne puds/maling på ydermurene med en spartel, fordi de forrige ejere, har brugt plastik maling der har gjort, at huset bobler ud alle steder. Den tunge trafik der kører ca. 1½ m. fra bund (der er ingen sokkel) af huset, forårsager tilbagevendende mange revner.

Jeg har læst herinde, at man kan sætte et net på muren. Det påtænker jeg :-) men inden da, skal murene renses for løst puds, alger m.m.

Mine spørgsmål i første omgang er: 

1. Hvad HEDDER en maskine, jeg kan pudse med ? 

2. Er det dumt at sandblæse ? Hvis jeg investerer i en sandblæser maskine, vil det så være noget én som jeg, kan finde ud af eller... skal man være professionel ?

Når jeg har fået alt det løse af, så tillader jeg mig, at komme med flere spørgsmål, såsom... hvad det næste er, jeg skal gøre.

Undskyld ulejligheden 

På forhånd tak :-)

Mvh. Pjoske


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ud fra den afskallende maling og mange revner lyder det som om der er en igangværende fugtskade. Vil anbefale dig at finde og forebygge årsagen til at der er så meget fugt i dit murværk inden du begynder på yderligere behandlinger.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Tak kaempekran, men her kommer jeg nok til kort, for huset er ikke hulmurs isoleret og i næsten 1 år, kunne jeg ikke få varme på mit NYE RTB stokerfyr, fordi VVS installatøren ikke ville reparere, fejlene på fyret.

Det fik konsekvenser af, at der kom is på indersiden af mine ruder og tapetet begyndte at krølle.

Jeg kan derfor ikke lokalisere, hvor fugten kommer ind/fra.

...men derudover, så er vejret ved at blive varmere og jeg forestiller mig, at jeg kan gøre noget ved ydermurene 😃

Vil du være sød at skrive (hvis du ved det), hvad en speciel pudse /afskraldnings maskine hedder ?

På forhånd tak 🌞

Mvh. Pjoske


Jeg har selv fjernet 2-3 m2 på eget hus med en spartel. Det var et helvede. Ærgerligt du ikke har penge til at bestille en til at sandblæse det af. God arbejdslyst.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak Christian Nielsen

Efter at være blevet snydt af håndværkere, for rigtig mange penge, så er kassen desværre tom 😥 men viljen til at prøve selv og ønsket om en pæn facade gør... at jeg gerne kaster mig ud i "gør det selv projekt" 😊

Jeg kan blot ikke finde ud af, hvad en murslibe maskine hedder og hvad der gir det bedste resultat 🌞

Tak for din respons og motivation til, at fortsætte med min spatel 👍😃

Mvh. Pjoske

Prøv med en girafsliber med grov sandpapir. 

Eller vinkelsliber med messing børste på.


Elektronikteknikeren

Tusinde tak Gregeren 👍😃

Det vil jeg prøve. Jeg har en vinkelsliber, men havde kun en stålbørste som kun kunne tage spindelvævet 🙂

Mvh. Pjoske


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også