Gemme Tv kabler i gipsvæg

Hej

i min TV-stue har jeg et tv hængende over et tv-møbel, for at slippe for de irriterende ledninger vil jeg gerne have lavet en 'pass thru' kanal som denne: https://www.amazon.com/gp/product/B01BYIGBNQ/ref=as_li_qf_sp_asin_il_tl?ie=UTF8&tag=jerem09-20&camp=1789&creative=9325&linkCode=as2&creativeASIN=B01BYIGBNQ&linkId=e67a5cabaddae269c25562d1e0521e49


som jeg forstår det må jeg IKKE føre en stikdåse eller strømkabel til TV'et igennem da det er 230V og jeg skal derfor have lavet en stikkontakt af en elektriker hvis jeg forstår rigtigt? Så eneste måde jeg får strøm 'usynligt' op bagved tv'et er med en elektriker?


men jeg må godt selv installere denne og bruge den til HDMI/lavstrøm/lyd osv. korrekt?


mvh
Sonny



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

230 V er autoriseret arbejde, men resten må du selv lave. 


fase

Fabrin har nok ret i at det strengt taget ikke er lovligt. Omvendt hvis der er tale om en helt almindelig forlængerledning du trækker igennem så kan du jo fjerne forlængerledningen når du flytter også er der ingen skade sket. 



Ask

Det er netop 'bare' en forlængerledning jeg vil have igennem. eller fjernsynets kabel også have en stikdåse uden for det nederste hul. Burde ingen skade ske, da det vel i praksis er det samme som at have dem løbende i en kabelbakke. Men man vil jo gerne gøre det rigtigt  

ingen chance for jeg prøver at lave en stikdåse selv, hader strøm. 

Skal det være helt korrekt skal 230 V ledningen holdes adskilt fra signalledninger m.m, så en kabelkanal med "skillevæg" eller 2 kabelkanaler er løsningen.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis