Cembrit 100 tagskrue topstørrelse

Har googlet uden held. hviken størrelse top skal bruges til cembrit 100 tagskrue. PFT Finn

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fandt det. 8mm
Det plejer at være 11mm
(Det er det i hvert fald på de Cembrit tagskruer jeg har på mit tag)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

fandt dette fra Cembrit

Cembrit 100 Tagskrue 6,0 x 100 mm med 8’er top. Hærdet stål med ZYTEC M overfladebehandling. Til montering af B6-S, B7, B9-S og B9-S MAX.

Jeg kan se mine hedder 6,2x100 Cembrit tagskrue 11mm top, så de er åbenbart ikke magen til dine. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tagskruer med en vis alder passer til 11 mm top. Så var det i en periode 10 mm top Men de nye ( de sidste ca. 10 år) har været med 8 mm top.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
ev elmand skrev den 02-04-2019 20:31:42

Tagskruer med en vis alder passer til 11 mm top. Så var det i en periode 10 mm top Men de nye ( de sidste ca. 10 år) har været med 8 mm top.

 Jeg købte sidste år 1000 stk. nye Cembrit tagskruer til vores B7 bølgepladetag og de er alle sammen med 11mm hoved. På vores Johan Christensen hus fra 1972 er det originale tag også fastgjort med tagskruer med 11mm top. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

ev elmand skrev den 02-04-2019 20:31:42

Tagskruer med en vis alder passer til 11 mm top. Så var det i en periode 10 mm top Men de nye ( de sidste ca. 10 år) har været med 8 mm top.

 De helt gamle tagskruerhavde firekantet hovet   


Vi prøver igen, i morgen --
Det er bare min erfaring ved vedligeholdelse af tag på fabrik hvor jeg har arbejdet. Det er bygget ad mange gange.
Så kan man åbenbart købe begge slags.
Korrekt at de helt gamle var firkantede i hoedet. De blev oftest skruet ned med gammeldags boresving, efter et par "drag over nakken"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis