Sokkelisolering af 70'er hus

Kolja
Kolja
Postnr:
Kolja Kolja

Hej

Jeg har planer om at efterisolerer sokklen på mit  hus hus fra midt 70'erne. Det er et mustenshus som stå på H-blokke. 

Planen er denne:

Jeg tænker at sætter 2 terrænbatts i forbandt som går op og dækker de to første skifte i murstenene og krabe fugen ud over lige over det øverste batts. Derefter skal der et pudslag på med armeringsnet som jeg lister ind i den udskrabede fuge.

Vil dette kunne holde?
Jeg på tænker at skærre en 30 graders hældning i toppen af battsene, kunne dette istedet laves med en profil af en slaks, en skinne jeg ligge ovenpå istedet for at skærre?
Hvor mange meter af huset kan jeg grave fri ad gangen? (vi bor på lerjord.)

Jeg har overvejet zink på toppen, men vil hellere bare have noget pudset, så det ikke bliver alt for grimt.

Delen med drænet, dug og småsten er hvist lige efter bogen.

Fiahgt
Fiahgt
Postnr: 9240
Fiahgt Fiahgt

Jeg tror det er helt korrekt det der. Forstår bare ikke hvorfor du vil over dine mursten. Tror desværre heller ikke det står mål med indsatsen selv om det hjælper på varme regningen

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Kolja
Kolja
Postnr:
Kolja Kolja
Fiahgt skrev den 31-03-2019 08:17:43

Jeg tror det er helt korrekt det der. Forstår bare ikke hvorfor du vil over dine mursten. Tror desværre heller ikke det står mål med indsatsen selv om det hjælper på varme regningen

Jeg vil over det 2 sten for at komme op over hulmurs isoleringen. H-blokkene er fyldt med beton som ligger op ad husets betongulv. Jeg tror heller ikke på at dette bliver rentabelt så'en økonomisk. Men hvis vi får nogle varmere gulve og vægge vil det jo nok være sundt for huset og vore fødder Vores varme kilde er en finsk-masseovn og den sender en masse varme ned i gulvet. 

Jeg har nu også overvejet at lave isoleringen kun under jorden, men tænker at det så nok er ren spild at tid og penge?

Vil du være med? Log ind for at svare.