Lyddæmpende skillevægge på hjul

Frederoxx
Frederoxx
Postnr: 7100
Frederoxx Frederoxx

Hej. Jeg har et lokale på 70 kvm med ca 3.5 meter til loftet. I loftet er der monteret lyddæmpende gipsplader. Dem med huller i. Væggene er beton. 

Jeg har brug for at få lavet nogle skillevægge som er lyddæmpende. Man kan jo købe mange flotte slags men de koster en del. 

Er der nogen som har et bud på om man kan lave nogle flotte lyddæmpende skillevægge evt med hjul så de nemt kan flyttes. Hvilke materialer skal bruges før de bliver lyddæmpende? 

Jeg tænker en størrelse på 150 x 150 

Tak på forhånd

Vh Frederik

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Du bygger en ramme af f.eks. 70mm reglar, med en diagonal tværstiver.

Så beklæder du den ene side med filt eller kraftig stof, den hæftes med hæftepistol uden på rammen. Læg den på gulvet med filten nedad, fyld mellemrumet med rockwool/stenuld. Luk oversiden af med endnu et lag filt eller stof.

Rejs konstruktion op efter montering af møbelhjul på bundregel.

Lim/stryg en strimmel stof, evt i kontrastfarve på ydersiden af rammen for at dække hæfteklammer. Alternativt kan man påskrue nogle alu dæklister, hvis de skal have et lidt mere high-tech look.

Færdig arbejde.

Elektronikteknikeren
Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Hvis du vil have mulighed for også at bruge væggen som opslagstavle, kan man beklædning med en blød masonitplade som dømmes fast på rammen før stof kommer på.

Vil man have mulighed for at skrue ting op, kan man have et matrix af reglar i stedet for skråstiveren, som man så kan skrue ind i med træskruer.

Elektronikteknikeren
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Opslagstavle...
    Lav-Hobby
  2. Opslagstavle?
    Lav-Hobby
  3. Opslagstavle
    Værktøj og maskiner
  4. Hvordan tager man dette vindue af rammen?
    Lav-Hus
  5. Opslagstavle
    Lav-Hus