Reolvæg beklædt med gipsplader? Hjælp...

Hej

Jeg har et ønske om et pulterkammer og en ide til, hvordan jeg får det... Jeg ved det ikke er sådan rigtige håndværkere ville gøre det :) Men jeg håber I vil hjælpe håndværkerspaden alligevel; både med om det kan lykkedes, men også med fif til at få det så pænt som muligt på trods af min metode/er det overhovedet muligt at det bliver acceptabelt pænt??

Jeg har et "stort" værelse med to døre (gule/se billede) og jeg vil gerne omkranse den ene af en hjørnereol (se evt. andet billede). Reolen vil jeg fæstne til væggene med diverse skruer efter fjernelse af fodpaneler - og på reolens side ud i mod det store værelse vil jeg så lime (jeps lime... Jeg er den type) gipsplader fra gulv til loft. Jeg vil så bruge noget gipspladespartel til at udligne lidt, bruge noget grunder og male dem og til sidst tilføje fodpaneler til gipspladerne.


Venligst

Kath

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Altså lime gips plader bagpå en reol. Det skulle der ikke være noget i vejen med. 

Jeg ville foretrække fibergips, de er bedre egnet til limning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

jeg ville nok lave hele "væggen" til reol.

Altså bygge et skelet af træ, som både er væg og reol i et. Bliver nok mere stabilt, og samtidig mere lyd dødt. som elmanden skriver så brug fiber gips, om du skruer eller limer pladerne. Fibergips er langt bedre at hænge noget op på osv.


Ellers er der ikke noget i vejen med din metode.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Mange tak for svar! 😊

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også