Levering af sand Fredericia området

Hej jeg går ind for økologi i min have. Desværre er vi her i Taulov ved Fredericia på mange villaveje belemret med “ingen fortovsbelægning og frit slag” mine naboer til begge sider har dels sorte granitskærver, dels sået græs med tusindvis af mælkbøtter. Jeg har for mange år siden skifter jorden ud med afretningssand. Det var nemt at holde pænt  og nemmere end den lerjord med byggeskrot, som var der i forvejen. I løbet af årene har diverse omlægninger af elkabler og fiberglas væltet godt rundt i mit fine grus, så nu trænger jeg til nyt sand. Jeg har kigget på nettet, men 2 m3  bigbags koster omtrent 1800 kr. Er der mon nogen vognmænd i nærheden, som tipper det af for mindre? 

Ingeborg


Når lysten driver værket
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I stedet for sand kunne jeg finde på at få lagt noget stabil 0 - 32 på. Det kan trædes/komprimeres til et rimelig fast underlag, noget i stil med grusvej.


fase

Hej, deter vel også nærmest bakkesand eller afretningsgrus/ sand jeg vil have. Det stampes hårdt, men være nemt at rive i. Jeg får jo n el ukrudsfrø fra  nabores fortove. Rn gang med kultivator og rive.....og så gider folk heller ikke at gå der. Hos os er der ingen er bruger fortovene....... bortset fra hunde og katte, som til gengæld er glade for det bløde sand.


Når lysten driver værket

Alt efter hvor langt du har til nærmeste grusgrav variere prisen meget for kørsel.
Prøv at ring til nogle af de lokale små vognmænd eller entreprenører.
Her i mit område kender jeg en som gør det for ca. 600 kr. plus moms, i timen.
Det kan dog vist ikke betale sig at kører til Fredericia.

Prøv at google "Hent selv sand" Fredericia så dukker der en håndfuld depoter op i dit lokal område. Mon ikke en enkelt eller to også kan lev. til rimelig pris.

Her i mit område (Østjylland) koster vasket sand (eller harpet sand/stigrus) 0,35 kr/kg. afhentet. Leveret i 1 m3 big bags koster sand 850 kr.  Der er ca. 15-1600 kg sand i 1 m3. alt efter hvor tørt eller vådt sandet er. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis