Acrylfugemasse ovenpå acrylfugemasse

Jeg bor i en lejlighed i et meget gammelt hus, her har man i sin tid ikke været så nøjeregnende med at panelerne skal følge gulvet(jeg tror ikke det er den alm. bevægelse i huset)- dvs. der er et gab på ca. 1,5-2,0 cm i den ene ende af gulvet, mens det stort set flugter i den anden ende. Jeg har tænkt på at fuge med acrylfugemasse, men det kan jo ikke lade sig gøre på én gang i de ender af gulvet hvor gabet er så stort som nævnt. Mit spørgsmål om hjælp til jer er derfor; Kan jeg fuge ad flere omgange oven på hinanden ? Altså, fuge - lade det tørre - fuge igen på den første fuge osv. ? For at komplicere arbejdet yderligere, så har nogen lagt beton i kanten af gulvet - dvs. det bliver en fuge der skal hæfte mellem træpanel og beton nogen steder, andre steder er det træ/træ. Jeg er helt med på at gulvet skal kunne bevæge sig, men det her er altså for voldsomt. Jeg har fået frarådet silicone pga. det sprækker, gulner osv. Har nogen - nogen ideér ?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det gaber så meget er den bedste og mest holdbare løsning at afmontere fodlisten og genmontere korrekt, men læg lige et waterpas på, om ikke det er gulvet der viger. Og nej, man kan ikke klatte på klatte. Hvis du ikke piller panelet af, kunne du skære en lang kile af en liste og lime ind.


 

Tak for svarene - jeg har overvejet det med en lang kile. "ms-fuge" aner jeg ikke hvad er. Det med at pille panelerne af og starte forfra - det orker jeg simpelt hen ikke. Det er mig der har haft for løse krav fra begyndelsen - men nu hvor alt står smukt(væg/gulv)  efter laaaaang tid- så SKAL det bare være færdigt, og det jeg kunne leve med ved projektet start, det ser åndssvagt ud nu. Derfor spørgsmålet og en prøve på en smutvej. Kan jeg konkludere at man ikke kan fuge ovenpå en ellers helt gennemhærdet fuge - eller hvordan ?

https://www.10-4.dk/varer/byggemate...gLky_D_BwE det er sådan en der. Fyldt det i mellemrummet dyp din finger i sæbevand og træk efter

En acrylfuge bruger man kun ved mellemrum på 2mm da den revner nemt.

Men du kan godt fuge mange gange oven på


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Jeg vil sige det sådan at man slet ikke anvender acrylfugemasse mere da den jo tørrer ind og ikke er særlig elastisk.

MS fugemasse er det rigtige at anvende til malerfuger.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også