Anbefaling af robotplæneklipper

Hej,

Efter tre sæsoner med min Robomow MS1000 robotplæneklipper, kan den desværre ikke mere, og nu hvor garantien er udløbet bliver reparationerne alt for høje i forhold til at købe en ny maskine.
Jeg står derfor for at skulle købe en ny robotplæneklipper, men er lidt i tvivl om hvilken det skal være (alt andet end Robomow   ).

Jeg har bl.a. haft lidt kig på robotplæneklipperne fra Gardena og Worx, men hører meget gerne jeres erfaringer. Det må helst gerne være en robotplæneklipper der også kan klippe langs kanterne, ligesom Robomow kan.

Min plæne er på ca. 400m2 og robotplæneklipperen skal kunne klippe i to zoner, da den skal rundt om huset for at klippe i forhaven.

På forhånd tak.


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej, Efter tre sæsoner med min Robomow MS1000... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wezio skrev den 30-03-2019 12:59:46

Hvor stor er din have? Og hvorfor har du valgt at have to kørende, frem for én maskine, der kan håndtere store arealer?

Den er 5000m2. De to plæner er adskildt af skov og gårdsplads. Vil hellere købe 2 til 5000kr stk, end en til 25000kr. 👍🏼


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Wezio skrev den 30-03-2019 13:01:03

Er der noget om, at Gardenas robotplæneklippere skulle være fuldstændig identiske med Husqvarnas?

 Jeg ved ikke om de er identiske, men når man løfter låget til betjeningspanelet på Gardena, så står der husqvarna. 

Jeg endte med at bestille en Gardena Sileno Life 750 robotplæneklipper. I øjeblikket følger der en garage med U/B. 

Link til Gardena Sileno Life 750

Jeg valgte modellen uden app styring, da jeg aldrig rigtigt brugte det på min Robomow. Gardenaen har endda et meget større display. 

Den ankommer her efter påske. Jeg er spændt på hvordan den kører. Jeg har kun kunne finde positive erfaringer med den. Jeg havde også et godt øje til deres Sileno City 500, men da der ikke var nok afgrænsningsledning med, og det at Sileno Life 750 har fire hjul (den anden har tre hjul og fire hjul skulle være bedre på en lidt ujævn plæne) valgte jeg Sileno Life 750 da prisforskellen var 1000 kr. 

Jeg vender tilbage med lidt mere, når robotklipperen er sat op. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg er spændt på at høre din anmeldelse af Life 750. Jeg har bestilt City 500 som også kommer efter påske. Jeg fik den til 5200 kr. Overvejede også Life 750, men kunne ikke finde den til en pris på de 1000 ekstra. Må man spørge hvor du købte den og hvad du fik den til? Jeg kan jo stadig nå at bytte 😀

Børgealle skrev den 20-04-2019 09:13:46

Jeg er spændt på at høre din anmeldelse af Life 750. Jeg har bestilt City 500 som også kommer efter påske. Jeg fik den til 5200 kr. Overvejede også Life 750, men kunne ikke finde den til en pris på de 1000 ekstra. Må man spørge hvor du købte den og hvad du fik den til? Jeg kan jo stadig nå at bytte 😀

 5200 kr. for en City 500 lyder som en rigtig fin pris. Jeg kunne kun finde City 500 til 6000 kr. Jeg gav så 7000 kr. For Life 750, så 1000 kr. Mere i forhold til de priser jeg fandt på City 500

Jeg har bestilt min her:

Gardena Sileno Life 750


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce

Ok. De 5200 var et tilbud de kørte i Bauhaus for en uges tid siden. Og så har de 5 års garanti som jeg så som et ekstra plus. Havde de nu haft Life 750 til 1000 kr mere havde jeg nok købt den. Men det er den desværre ikke set til. 

Jeg ser frem til din anmeldelse.

Jeg står og og skal købe min første robot .. vi har en del smalle passager bland andet mellem legehus og sandkasse og mellem to større højbede som stor ude på græsplænen..

Jeg har kig på den nye 2019 worx m700 model..

Grundet at den skulle klarer smalle passager bedre end andre.. men ved ikke om det er rent reklame stunt.

Ville allerhelst have en maskine som er mere lydløs. F.eks Alko robinho 700 . Eller en Gardena 

Vi har kun 300 m2.  Men uden flise kant op til plænen så , hvis model ikke klipper tæt til kant.. vil den sætte sig fast hvis den køre med det ene hul uden for plænen.

Nogen den har erfaringer med den Alko og smalle passager?

Lidt dyrt at indkøbe en forkert model.. 


God påske :-) 

Jeg tror man skal erkende at uanset hvilken model man køber der ikke nogen der kan klippe helt til kanten med mindre du har en bred flisekant hele vejen rundt. Den flisekant kan man så efter nogle år få lov at hæve et antal cm, da plænen bliver højere år for år. Det er der også noget arbejde i.

Der vil altid være hjørner hvor selv "cut to edge" ikke vil kunne komme ud. Skal den køre langs en hæk eller mur (uden der er flisekant), vil der formentlig også være en afstand, da den ikke kan køre helt skarpt til hækken/muren.

Så uanset hvad, så er jeg overbevist om at man ikke kan undgå at skulle frem med kanttrimmeren i ny og næ. Om man så skal tage nogle flere cm i samme huk tager jo ikke ret lang tid, når man alligevel skal turen rundt.

Jeg har selv lige bestilt Gardena, men jeg må indrømme at jeg også syntes den Alko lyder interessant, da den har en større klippediameter.

Jeg har i øvrigt både set en Worx og Gardena live. Jeg hældte også til Worx, da der var kantklip. Men efter at have set Gardena blev jeg overbevist om det skulle være den. Den er nærmest lydløs. Worx larmer jo gevaldigt ift. den, og det endte med at blive udslagsgivende for mit valg.

jeppecohrt skrev den 20-04-2019 20:13:33

Nogen den har erfaringer med den Alko og smalle passager?

God påske :-) 

 

Robolinho kan klare ned til 60 cm smalle indgange, men om den kan køre på så smalle lange passager ved jeg ikke.

Men det kan Stihls Imow robotter


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis