Fra Marstal F til Volvo Penta Md6

Hej med jer.


Jeg har en Nysted damjolle på ungefair 18 fod, som lige nu har en Marstal F(1) med 5hk. Den går rigtig godt men den er nogle gange svær at starte og da vi ligger i fiskerihavnen i sydhavn og skal igennem Stigbordene for at komme ind i Københavns Havn og pjaske rundt er det næsten umuligt at komme igennem for ren motorkraft pga. den stærke strøm. 

Det er sådan at jeg har en Volvo Penta Md6 med 10hk og kun ca 30-40 kg mere i vægten som samler støv da den båd den sad i er hugget op.

Er der nogen som kan sige mig om det er muligt for menig mand at lave sådan et projekt? Og hvor lang tid skal man regne med at sådan en operation kunne tage?


På forhånd tak


Gode hilsner
Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Svært at svare på om du selv kan lave det  

Er der gearkasse og skrueaksen mv, med til Volvo motoren, og motorophæng.


Vi prøver igen, i morgen --

Det er klart. Jeg har begge hænder og alle ti fingre. En maskinudlært kammerat, som dog er mest teoretisk... 


Der skulle være det hele med til Volvoen. Det er dog længe siden jeg har kigget på stumperne og jeg kan ikke huske hvordan det er med fundament (hedder det ikke det?). Den har siddet i en træbåd og den skal monteres i en glasfiberbåd...


Gode hilsner
Lars

Hej Lars_Jørgen

Hvis du er interresset i at sælge din Marstal, må du gerne give lyd, jeg kunne godt bruge den til reservedele


Finn

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis