Lysdæmper virker ikke

Hej. Fik sådan en monteret https://detled.dk/lk-fuga-lysdaemper/1480-hd2200-led-dase-lysdaemper-1-150w-230v-hvid-7392529121261.html


Der gik et par uger, så virkede den ikke mere. Fik den byttet og så virkede det. Nu, her et par måneder efter, virker den pludselig ikke igen. 


Er det bare noget skrammel? Hvad kan det skyldes? 


Mvh. Christian M
 

Hej. Fik sådan en monteret https://detled.dk/lk... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
christiannielsen skrev den 26-03-2019 20:16:07

Så kunne det godt lyde som at den ene lysdæmper forsyner alle lamper + lysdæmper nummer 2. Og så kunne den da godt tænkes at blive overbelastet. Men du må prøve at kigge på de lyskilder hvor meget de trækker.

 Skal jeg kigge på lyspærerne og lægge de watt sammen? 


Mvh. Christian M
 

Jeg kan ikke se hvor alle ledningerne går hen og hvordan de krydser hinanden, men jeg kan se nogle tilslutninger hvor farverne ikke passer i hvert fald.

Christian M skrev den 26-03-2019 20:31:24

 Skal jeg kigge på lyspærerne og lægge de watt sammen? 

 ja prøv bare det, selvom den tilslutninger der ser lidt rodet ud...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nullen (blå) fra "lampe stue" skal i dobb. samlemuffe sammen med de andre nuller og ikke i den anden lysdæmper.

Jeg tør slet ikke gætte på hvordan de faser der er tilsluttet, hvis du kan adskille dem lidt og tage et nyt foto...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg går ud fra du har to afbrydere som styrer hver sin lysdæmper? den ene er den sorte, men den anden ved jeg ikke hvilken er, da du har tilsluttet en NUL i terminalen S.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Umiddelbart ser det rigtigt ud. Går ud fra du har brugt et med 5 og et med 3 ledere fordi du ikke havde et kabel med 7 ledere. dvs det kabel med 3 ledere som går opad er fase, nul og jord til stuen?

Annonce

Christian blot fordi at den leder der sidder i s klemmen er blå kan du på INGEN måde bedømme om det er en nul blot ud fra farven for mig at se ser det ud som om at den blå i 5 leder kablet er brugt som tændledning. 

Hej alle sammen. 

Jeg prøvede lige at rode lidt med det (alt strøm naturligvis slukket på tavlen). Jeg prøvede at bytte rundt på dem, og så virkede det. Byttede tilbage, og det virkede stadig... Så enten har de resat sig selv, eller os var der en ledning der ikke sad godt nok fast? Virker bare underligt, at den efter flere måneder i så fald går løs? 


Men problem løst. Nu skal der vist snart ryddes op i ledningerne af elektrikeren 


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis