Hvordan isolere skur

Ydur
Ydur
Postnr: 8800
Ydur Ydur

Hej gode forum

Jeg er ejer af sådan et uisoleret skur som jeg godt kunne tænke mig at gøre lidt mere lækkert. Det står på ganske alm havefliser og taget er af stålplader med dug. Kan jeg bare sætte batts i vægge og loft og smække lidt plader på? Kan jeg gøre overhovedet isolere loftet for kan forstå at taget har godt af noget ventilation. 

Er lidt i tvivl om det kan betale sig da der ikke i isoleret gulv. Kunne godt bare tænke mig at det kunne nærme sig frostfri med en lille varmekilde. 

Håber der er nogen der vil komme med lidt råd og erfaringer om sådan projekt🙂

Ydur
Ydur
Ydur
Ydur Ydur

Er der ingen der vil give et lille kvæk på om jeg er på rette kurs? 

Ydur
njord
njord
Postnr: 7120
njord njord

Hvad har du af facade beklædnig..... der er jo ikke den vindspærre der normalt ligger før den ventilerede facadebeklædning...

Men i de fleste tilfælde vil det gå godt uden, når blot der er en vis luftcirkultion mellem beklædningen af facaden og isoleringen.

Husk også en luftvirkulation mellem tagplader og isolering.. og så skal der jo gerne en vindstop ind i enden af loftsbeklædningen, så vinden ikke blot blæsr ind i isoleringen.

Hvad har du af gulv? Er det blot fliser på et sandlag?

MVH Njord
Ydur
Ydur
Ydur Ydur
njord skrev den 28-03-2019 13:01:30

Hvad har du af facade beklædnig..... der er jo ikke den vindspærre der normalt ligger før den ventilerede facadebeklædning...

Tak for tilbagemelding. Altså på facaden er der klink beklædning af trykimprægneret træ. På indersiden er der så sat vindspærre som det ses. Jeg har så tænkt at fylde op med batts i væggene op sætte en plade på til sidst. Vil det være fint? 

Men i de fleste tilfælde vil det gå godt uden, når blot der er en vis luftcirkultion mellem beklædningen af facaden og isoleringen.

Husk også en luftvirkulation mellem tagplader og isolering.. og så skal der jo gerne en vindstop ind i enden af loftsbeklædningen, så vinden ikke blot blæsr ind i isoleringen. 

Kan du måske uddybe lidt? Så du mener at jeg godt kan sætte isolering op men ikke helt op til tagplader. Derefter vindpao og plader på? 

Hvad har du af gulv? Er det blot fliser på et sandlag? 

Ja det er blot havefliser på sandlag. 

Vil det hele være en god løsning eller vildu grube det anderledes an når nu skuret er som det er nu? 

Ydur
Vil du være med? Log ind for at svare.