Min underlige plæneklipper...

For 3 år siden købte jeg en ny selvkørende Stiga (som jeg lige fra dag et af altid har været grundig træt af).

Bevar´s, den kan da godt klippe græs i 48 cm bredde dog i meget langsom tempo synes jeg, men den er fin til skråninger især når det går opad grundet baghjulstrækket.  

Sidste sommer sprang først gaskablet og sidenhen osse kablet til fremtræk (begge rustet over). Og nu kommer det underlig, efter jeg havde skiftet gaskabel, blev plæneklipperen næsten umulig at starte, jeg kunne hive og trække lige så tosset jeg ville i snoren uden den gad starte, for til sidst efter måske en halv time bøvl, kom den så endelig lidt igang, med meget lave tomgangs omdrejninger (lød som et gl. langsomt lokomotiv), og var jeg ekstra heldig kom den så måske ordentlig igang efter 10 min. eller osse døde den hen. Så mange gange måtte jeg bruge min gamle blå Harald Nyborg rotor-håndskubber, og det kan jo godt somme tider være drøjt med en anseelig græsplæne.

Idag har jeg så for første gang i år klippet græs, jeg prøve lige for sjov at trække i snoren på Stiga´en, og den sprang straks igang og hele eftermiddagen har den kørt fuldstændig upåklageligt, den starter hver gang man blot trækker i snoren en enkelt gang.  Mit spørgsmål er - hvad pokker sker der lige her, og hvad skyldes sidste års startvanskeligheder? 

Ps. Jeg har absolut ikke forstand på motorer - nok fordi det overhovedet ikke interesserer mig.   

   

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis SU harhaft den tippet om på siden, løber der olie op i forbrændingskammeret og motoren skal så sluge det.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis