Gulvarme -> Dampspærre -> Undergulv -> Højtrykslaminat

Hej.

Er så uheldig at en vandskade har ødelagt gulvet i køkkenet og der derfor skal nyt ind.
Sagen er den at det er et ægte trægulv på godt 15 mm der er ødelagt, forsikringen har givet mig en pris for at lave det selv og nu kommer så spørgsmålet her.

Da vi har gennemgående gulv ind til stuen påtænker vi at skifte det hele for en merpris, problemet er så bare at gulvene grænser op til klinker som har en højde på 18 mm.

Samtidig har vi gulvvarme og undergulvet skal helst være kompatibelt med dette.Vi har valgt et Berry Alloc 11 mm højtrykslaminatgulv med skum bagpå i en stil der passer godt ind (vi har desuden hund derfor skal det være hårdfør).
Meningerne har været mange, fra MDF plader til et undergulv der hedder Marathon Super men er der nogen herinde der har den helt perfekte løsning eller erfaringer med førnævnte således at gulvet kan komme op i niveau.

På forhånd tak, vi er efterhånden lidt tyndslidte her i huset af at snakke om det (og skaden er efterhånden en måned hvor vi har levet med betongulv)



1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville ikke betænke mig på at bruge masonite, og eventuelt gulvpap imellem hvert lag så du mindsker risiko for trin/knirkelyd.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis