Ståltrapezplader på OSB-plader

Hej

I forbindelse med nyt tag på carport/redskabsrum vil jeg lægge OSB-plader på og havde først tænk på at afslutte med tagpap. Nu har jeg så set en mulighed i at få ståltrapezplader i fuld længde istedet for tagpap(billigere/nemmere/hurtigere). Kan/Må osb-plader fungere som undertag, hvor man skruer trapezpladerne direkte på? Jeg tænker her på evt. kondens og dens påvirkning af OSB-pladerne. Det er meningen at redskabsrummet skal isoleres for opbevaring af mc mv. 

Vh. CarstenA


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De vil gå opløsning på kort tid. Du skal have en underdug, klemlister og lægter. Der skal altid være afstand fra kondensfang og beklædning. Men du kana købe Lindab stålplader, der haren model med indbygget undertag. Det er en form for skumbagside, men det kræver vist nok et større minimum tagfald. Men check det.


 

Tak for svar

Skal lige forstå det her lidt bedre: Den der antidug-skum-beklædning gør vel ikke andet end at holde på fugten indtil temperatur/ventilation sørger for at det fordamper igen? Min tanke med osb-pladen var at der ikke skulle komme de store temp.-forskelle når der er en plade på undersiden. Leverandøren skriver følgende: OSB plader laves af træspåner, lim og voks.
OSB plader fremstilles af en billigere træressource og er derfor billigere end krydsfiner. OSB/3 anvendelsesklasse 3 tillader stor fugtpåvirkning.

Men ja, det kan jo godt være at der alligevel skabes for store mængder kondens.


Der kommer rigtig megen kondens. Og de steder pladerne lægger an, og ved skruer, er pladen særligt påvirket.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis