Huller i væg til cisterne

Hej... Nogen som kan hjælpe her? 

Jeg har hængt en cisterne op på bagsiden af en væg og skal have en kumme op på forsiden. 

Men jeg skal have boret huller til vand tilløb og afløb. 

Jeg kan forstå at boltene til kummen skal bores 31cm over gulv niveau. 

Men hvor højt skal afløb og tilløb bores? Og i hvilken diameter? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Afløb skal bores 100 mm lavere end boltene, eller 210 mm over gulv. Tilløb skal bores 35 mm højere end boltene, eller 345 mm over gulv.

Hullerne bores lidt større (måske 10 mm) end de rør (og muffer) der skal gennem hullerne. 


Søren O

Der står på nr. 3 tegning at det er h.h.v. 210 og 345 til centrum. 

På nr. 2 tegning står der h.h.v. ø 55 og ø 102 mm Så det er det du har at holde dig til. Og så lægger du lidt til som Søren O skriver, så glider det meget lettere når det skal samles. 

I øvrigt så smøres gummi og plastmuffer med rigelig glide eller opvaskemiddel. Hvis ikke de glider let på, risikerer du at tætning "vælter" ved samling. 

Og det bliver noget pis med . . . på gulvet.   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak 👍 Så har jeg fået mærket op.. Så må diamantskæreren bare i gang med at lave dem 👍

Det hele blev hævet 25mm Det originale brædt til min kumme er 25mm høj.. Det giver færdig siddehøjde på 45cm... Det er mit andet toilet og det er perfekt 👍

Nu skal du lige sikre dig at væggen ikke er for tyk. målet ses på det sidste billede, men det er utydelig for mig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis