Hvad er det rør til?

Undskyld for den ringe billedekvalitet, men håber i kan se hvilket rør jeg mener:

Hvad er det rør til? Tænkte først vaskemaskine, men hvad skal det så op midt på væggen for ?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Jeg har boet andre steder, der har da aldrig skullet et rør op midt på væggen til vaskemaskinen ?

Jeg forstår fx heller ikke hvad jeg skal med en faldstamme, til div vand osv, når jeg bor øverst ?

Det er helt vild komisk. De har efterladt en brugsanvisning til det nye toilet, men ikke hvordan med rør osv. 

Hilsen en Noob GG

Jeg skal ikke kunne svare dig på det med vaskemaskinen. Jeg ville gætte på at en vaskemaskinen kan åbne og lukke for sit afløb.

Det er ikke sikkert det er en faldstamme, men måske en udluftning af kloak for at undgå overtryk og undertryk.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Afløbs slange til vaskemaskine skal kobles på så det er på et højere niveau end vandstand i vaskemaskine. Det er meget almindeligt med sådan et rør til formålet. En vaskemaskine kan ikke "åbne og lukke for sit afløb" Den har en pumpe som starter når vandet skal ud. Men det kan let løbe igennem pumpen, så maskine tømmes hvis slangen ligger hen ad gulvet. 

Faldstamme fortsætter op til taget/ ud i det fri netop for at udlufte afløbs systemet. Ellers ville vandet i dit toilet blive suget ud, hvis en af underboerne skyller ud i deres toilet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja selvfølgelig har den en pumpe, men jeg kan ikke forestille mig at den ikke også har en form for ventil den åbner for osse. Jeg kender til masser af vaskemaskiner som har haft en slange der lå hen til en gulvafløb uden nogen sinde at have hørt om at det skulle være et problem. Jeg har aldrig hørt om at vandet render ud utidigt...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Husholdnings vaskemaskiner har ikke en ventil. ( Det findes i større industri masskiner, men så har de ingen pumpe ) Nogle af husholdnings maskiner  har slangen til at gå højere op bagpå, så er det kun ved hævert virkning at den tømmes. Og det sker kun når trevlesi er næsten stoppet så den ikke når at få alt vandet ud i pumpeperioden. 

I alle monterings vejledninger jeg har læst står der at slangen skal hænges op højere end vandstand. 

( Når man har installeret eller repareret flere hundrede maskiner så læser man ikke alle brugsforvirringer mere )    


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Udsnit af tilfældig monteringsvejledning til en vaskemaskine:

christiannielsen skrev den 22-03-2019 20:49:31

Ja selvfølgelig har den en pumpe, men jeg kan ikke forestille mig at den ikke også har en form for ventil den åbner for osse. Jeg kender til masser af vaskemaskiner som har haft en slange der lå hen til en gulvafløb uden nogen sinde at have hørt om at det skulle være et problem. Jeg har aldrig hørt om at vandet render ud utidigt...

Tjaah... Nu har du lært noget nyt.


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis