Bankende rør - hvad skal jeg gøre?

Hej alle sammen

Jeg bor i lejlighed og siden der blev tændt for varmen har der været et varmerør der har banket konstant med intervaller. Røret går fra gulvet, omk 3 meter op og ind i væggen. Der er et andet rør som går fra røret og ind i en radiator.

Nede i bunden af røret er der en rund plastic kappe, som sikkert beskytter mod gnidninger mod gulvet, men jeg tænker måske at der alligevel er gnidninger der giver anledning til bankelydene.

Jeg har forsøgt udluftning af radiatoren. Det ser ikke ud til at løse problemet.

Hvad tænker i at jeg bør gøre for at løse problemet?

Mvh

Mikkel


Mikkel
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at læs her https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/222437

Mange tak for jeres svar!


Mikkel

Den der med fugemasse i hullet tror jeg ikke på. Det fylder blot frirummet, mellem rør og hullet. Det er vigtigt at få røret til at "svæve", så gnidninger undgåes. Prøv evt. at sætte et stykke masivt pap omkring røret, og skub det ind i murgennemføringen. Hvis der ikke er plads hele vejen rundt om røret, må røret presses til siden så pappet kan komme imellem. En gummiplade vil sikkert være mere holdbar.


Søren O

Uldal: Hvordan vil du sikre dig at der vedbliver at være afstand mellem rør og murhul? Selv om du presser røret, og du får fugemassen til at ligge perfekt, så går der lang tid (måneder) før fugemassen er hærdet op og kan holde røret på plads. Med gummipladen er det klaret med det samme.


Søren O

Har læst i tidligere indlæg år tilbage, at nogen har haft succes med sodavandsdåser, to lag der kan glide op ad hinanden i gennemføringen.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Det er jo givet, at der er et rør, der sidder klods op op af et murhul eller et gulvbrædt. I og med at hullet er lidt ru, vil røret bevæge sig i hak, når det udvider sig. Fidusen er at presse noget, der kan give sig, ind imellem røret og muren/brædtet. Det kunne være gummi eller fugemasse, men indtil fugemassen er hærdet, skal røret presses væk, så der bliver lidt fugemasse mellem røret og muren/brædtet. Så det er nemmere med et stykke gummi (cykelslange, måske?)


Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis