Grohe Europlus E elektronisk armatur

skal have skiftet batteri på sådan en Grohe Europlus E elektronisk armatur

har fjernet skruen bagpå men kan ligesom ik få overdelen af hvad går man eller hvad gør jeg forkert

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er du sikker på at batteriet sidder inde i armaturet? På vores to Grohe håndvaskarmaturer sidder batteriet i en lille ekstern power-boks, som er skruet fast under bordpladen. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio skrev den 22-03-2019 20:25:27

Er du sikker på at batteriet sidder inde i armaturet? På vores to Grohe håndvaskarmaturer sidder batteriet i en lille ekstern power-boks, som er skruet fast under bordpladen. 

 ja har 3 af dem ellers køre de andre uden strøm,da der ik er nogen ekstern batteri,og har også et andet hvor der er et eksternt men ikke på denne model

andpet skrev den 23-03-2019 08:24:32

 ja har 3 af dem ellers køre de andre uden strøm,da der ik er nogen ekstern batteri,og har også et andet hvor der er et eksternt men ikke på denne model

 

ev elmand skrev den 22-03-2019 20:35:25

Også på samme måde ved bad armatur, der er der et lille "vedhæng " under vasken.  

 ik på denne model og kan intet finde på google eller youtube

andpet skrev den 22-03-2019 14:30:57

skal have skiftet batteri på sådan en Grohe Europlus E elektronisk armatur

har fjernet skruen bagpå men kan ligesom ik få overdelen af hvad går man eller hvad gør jeg forkert

 der var en der skrev om samme prob i oct sidste år derfor skriver jeg her men kan ik finde hans indlæg mere

Annonce

Blev der fundet en løsning, da jeg nu står med samme problem.

På side 62 af manualen kan du se hvordan der skal skiftes batteri.
Hvis du ikke har manualen så skal du gøre følgende:
1: Sluk for vandet
2: Skru den lille skrue på bagsiden ud.
3: Løft den øverste del af armaturet op (der er en skillelinje lige over sensoren)
Hvis den sidder fast så prøv at dreje den lidt fra side til side eller giv den et par dask med en gummihammer (den kan have sat sig fast pga. kalk).
Når den er løsnet med gummihammeren så vride den fra side til side mens du trækker op i den.
Hvis du har et spejl lige over så pas på for hvis du hiver hårdt når den slipper risikere du at ramme op i spejlet.
4: Når den øverste del er kommet af er det ret åbenlyst hvordan batteriet skal skiftes
5: Saml det hele igen.
6: Tænd for vandet igen
Havde samme problem, og det var kalket til.. var tæt på at opgive men endte med at holde nederste del fast med rørtang (med klud i mellem for at undgå ridser) og slå med den største hammer jeg kunne finde (med håndklæde i mellem)...
det vigtigste for mig var at slå sidelæns fra side til side på øverste del til kalken slipper, derefter følge ovenstående vejledning med at vride fra side til side.
Købte forkert batteri (der er vellignende varianter...) så samler igen i næste uge...
Når skruen er ude skal du kunne skille de to dele fra hinanden.
Det kan være der har sat sig kalk som nærmest er groet fast.
Så vil jeg anbefale dig at "massere" den lidt med en gummihammer så det kommer løst
Dette er svaret fra Grohe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis