Skære højde af lyskasser ved indkørsel

Hej alle

Jeg får snart en bredere bil som ikke kan holde i garagen pga lyskasserne stikker op over belægningen. Der er riste over. Er der nok muligt at skære lyskasserne af i niveau med belægningen??

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så risikerer du at få vand ned i kassen. Kan du ikke køre op over den smule kant?

Desuden er kassen støbt i beton, ganske givet med armering. Skal kanten væk, skal det hugges op og risten flyttes ned.


 

Alt kan skæres væk   
Du fatter en vinkelsliber og laver en ko så du ikke skærer for dybt, og skærer en hel masse riller i overfladen. Så banker du "rillerne" væk med en muggert og retter overfladen ren med en flad skrubbeskive beregnet til beton.
Med lidt held kommer du ikke ned til armeringen, men gør du det er du på den, da jernet så lynhurtigt ruster   

Som Uldal skriver så skal risten flyttes ned også, og du skal sikre dig at den er stærk nok til at klare trykket fra bilen, da Murphys lov siger at du før eller siden vil køre på risten....


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Alternativt kunne du hæve fliserne rundt om lyskassen, over ca 50-75 cm, så slipper du for at skære i betonen, og for vand i lyskassen.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis garagen er overdækket er risikoen for vand i kassen vel ikke videre stor?

Desuden er der forhåbentlig et afløb så højden har vel mere handlet om at begrænse mængden af vand, måske før der var et garagetag? 

Jeg ville skære og hugge væk som andre forslår men nok forvente at du kan være nød til at skære for langt ned også støbe nyt slidlag i toppen for at få en god pæn flade. Det vil også gøre det muligt for dig at skære evt jern som sidder for højt væk 






Ask

Jeg synes at kunne ane på hjørnet af lyskassen at det er muren op i mursten. Så er det ikke så svært.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Hvilken bil har du, der ikke kan køre forbi 5-10 cm beton med døren??
Beklager - jeg har aldrig set så lav en højde, udover nogle helt forrygende flotte Audier - og andre high-end biler, som vi dødelige ikke kommer i nærheden af..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

men så er det nok ikke et problem med, om der skal skæres lidt med en vinkelsliber - kontra at få bilen i garagen ;-)
Man skal aldrig gå ned på udstyr / diverse.. "som vi siger i vores familie" ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis