Hus uden udhæng og imprægnering

Hej. 

Er der nogen her som har fået deres mursten hus imprægneret med god virkning? 

Jeg tænker især huse uden udhæng. Mine fuger blev nærmest skyllet væk af regn og blæst på under 8 år. Nu er huset fuget om på entrepenørs regning. Men han mener at det skal have imprægnering. Det er en udgift på ca 11.000 kr. 

Jeg synes det er vildt at cementfuger ikke holder bedre end det...!

Tak på forhånd og god fredag.


 Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Imprægnering er blot en bemaling med silicone. Det slides af og er kun beregnet til mure, der har problemer med slagregn og gennemsyn ingen af vand. Der skal fuges ud med en hårdere blanding og alle de gamle skal kradses helt ud.


 

Der er masser af større bygninger som er muret op og fuget. Hvis de er mere end 2-3 etager højde, så har udhæng ikke ret meget betydning for beskyttelse af muren og her holder fuger ofte fint.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Vi har nybygget fra 2010 - der skal der godt nok ikke ske noget med fugerne, indenfor de næste 30-40 år - før vi brokker os..
vores gamle hus var fra ca.1880 - teglsten fra "den lokale" teglstensfabrik.. og det der gik galt her var, at man overmalede hele facaden i ca. 1990-1995 - med PLASTICMALING!!! det skulle man straffes for! 

Som beskrevet med ansvarsfraskrivelse på fuger - det er IKKE ok.. (det lyder af en dårlig håndværker..)




Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Fik det imprægnering dengang entrepenøren byggede huset?

Hvis ikke, kan du jo spørge ham hvorfor han ikke gjorde det dengang, hvis fugerne kun kan holde 8 år uden?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis