Tv antenne

Jeg har en almindelig TV udendørsantenne. Om jeg skal have TV stik, i flere rum, hvad er det jeg så skal bruge ? Er det en forstærker, eller fordeler ?


sammut

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man bruger en fordeler og laver en stjernefordeling af signalet. På den måde opnås mindst muligt signaltab i hele installationen samlet set. Således vil du skulle montere antenne slutdåser i hvert rum. Det kan være nødvendigt med en forstærker efter antenne, men det kan jeg ikke udtale mig om på baggrund af de oplysninger du giver. Det vil dog altid være muligt at sætte en forstærker ind hvis det viser sig at blive nødvendigt. Den har dog brug for strøm og skal sidde så tæt på antenne som muligt.

En fordeler kan se sådan ud, men du skal vælge en der passer til din installation. Du skal også købe noget godt antennekabel A+ eller derover vil jeg anbefale.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

husk ubrugte porte skal termineres eller kan der trænge 4g/lte støj ind

ligeledes alle kabler skal være dobbelskærmede 

Hvad betyder termineres ?


sammut

Termineres betyder, at du afslutter ikke benyttede afgange på fordeleren med en modstand på 75 Ohm. Sådan nogen har jem og fix også. Så dem kan du lige købe med, når du alligevel skal ud at købe en antenneforstærker til at sætte foran fordeleren. Begge dele skal være HF tætte.


fase
Annonce

https://www.jemogfix.dk/f-slutstik/7123/9037720/

hvis du køber en triax antenne forstærker så termineres ubrugte porte automatisk, det gør dem H/n sælger
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis