bygge tilladelse

vi ønsker at opføre en tilbygning som ikke skal sambygges med eksisterende bygninger.

hvad skal man bruge af faghjælp til at få lavet det korrekt, tænker ikke på håndværker her. da jeg ville blive skeløjet at skulle udfylde bygogmiljø ansøgningen :-)

Bygningen skal ikke opvarmes da denne skal bruges til opbevaring af div ting som ikke er varme krævende.

bygningen skal opføres i gasbeton på 20 kvm ialt

vi ønsker at opføre en tilbygning som ikke skal... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mjølner skrev den 29-03-2019 13:01:23

 Hvilke regler for din matrikel? 

Står der noget bevaringsværdigt på den?
øvrige fredninger...
forureninger?
Hvad siger lokalplanen om fx. bygningsprocenten? 

alt det finder du via byogmiljø. 

Din bygning skal have 20 m2, men skal være 1,8m,  11, 30 eller 100m høj? 

Hvis du holder dig under bygningsreglementets højdekrav kan du bare går i gang, MEDMINDRE, der er er nogen særlige fredninger, servitutter, etc.


Bygningen skal være følgende mål. 

1. / 

Bygningen skal være følgende mål

L:5 x B:4 x H:2,3 bygningen skal ligge 1.meter fra nabo skel. 

2. /

30% bebyggelse, der kan dispensere op til 50% iht lokalplan. 

Der findes ingen servitutter på matrikellen, ej heller bevaringsværdige bygninger, eller forurening på grunden. 

Jorden der graves af bliver på grunden så det er ikke et problem. 

 

Ja jeg har en som er præsis 6,7 meter så holder mig til max de 12 meter langs skellet. 

Har en dobbelt carport på 6,7 x 6, 5 meter

Bygningskonstruktør skrev den 21-03-2019 22:10:32

Som Erik beskriver ovenover.
Du skal først ansøge hvis du det samlet areal for udhus, skurer og overdækninger er over 50 kvadratmeter. 

Dog skal bygningsreglementet stadig overholdes.  

 Så det skal forståes sådan her ?

Jeg har allerede en sekundær bygning en garage på 49kvm denne er der bygge tilladelse på fra kommunen da den er opført i 2004.

og vis jeg ønsker den nye bygning opført skal jeg stadig søge om dette selv om den kun er på 20kvm.

eller skal der ikke søges om dette da de første 50kvm normalt ikke tæller med ? , den anden bygning er der jo byggetilladelse på .

forståelse søges stadig :-)

Det er lige meget at der er byggetilladelse. Jeg havde 3 bygninger med tilladelse som tilsammen oversteg de 50m2 så jeg skulle søge tilladelse til et drivhus.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce

Hvis du kan nøjes med at bygge en ny bygning på 1 m2 skal du ikke søge - men ellers så skal du.

Hr.Sørensen skrev den 01-08-2019 10:53:43

 Så det skal forståes sådan her ?

Jeg har allerede en sekundær bygning en garage på 49kvm denne er der bygge tilladelse på fra kommunen da den er opført i 2004.

og vis jeg ønsker den nye bygning opført skal jeg stadig søge om dette selv om den kun er på 20kvm.

eller skal der ikke søges om dette da de første 50kvm normalt ikke tæller med ? , den anden bygning er der jo byggetilladelse på .

forståelse søges stadig :-)

 Ja så skal du søge om byggetilladelse da du samlet overstiger 50 kvadratmeter.

Fratrækning af 50 kvadratmeter anvender man ved opgørelse af bebyggelsesprocententen, så den skal ikke tages med her. 


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis