bygge tilladelse

vi ønsker at opføre en tilbygning som ikke skal sambygges med eksisterende bygninger.

hvad skal man bruge af faghjælp til at få lavet det korrekt, tænker ikke på håndværker her. da jeg ville blive skeløjet at skulle udfylde bygogmiljø ansøgningen :-)

Bygningen skal ikke opvarmes da denne skal bruges til opbevaring af div ting som ikke er varme krævende.

bygningen skal opføres i gasbeton på 20 kvm ialt

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tænker da du skal starte med at finde ud af hvad du vil bygge...

Når det ikke er sammenbygget er det vel ikke en tilbygning men en ekstra bygning, og når det ikke er opvarmet så er det jo noget der ligger i kategori med garage / udhus osv... 


Forstår jeg dig korrekt er det hjælp til bygge ansøgningen du efterspørger, er det korrekt?

Og er denne hjælp så "kun" at udfylde ansøgningen, eller skal du også have hjælp til tegningen, og måske selve opbygningen af huset?


MVH Njord

Jeg har brug for hjælp til ansøgningen , da der er en masse ting der skal udfyldes omkring om der opfyldes div. BR § osv.

Konstruktionen kan jeg lave selv , da der bliver gravet randfundament på 90x20cm og gasbeton elementer.

tegninger har jeg lavet selv , tænkte mere om der var behov for en bygnings et eller andet til at få de rigtigr ting oplyst

Dit projekt lyder ret simpelt.....

Hvis jeg var dig vill ejeg strate med at kontakte den lokale teknisk forvaltning og spørge om det var muligt at få et opstartsmøde med dem fordi du har behov for noget vejledning.

Det er de oftest villige til og med lidt held så er du kørende starks efter.. og om ikke nadet så ved du nøjagtigt hvilke oplysninger de sakl have til netop dit byggeri.


MVH Njord

Normalt skal der ikke søges om bygge tilladelse til udhuse m.m. hvis de er under 50 m2. De skal blot registreres hos kommunen. Men hvis der i forvejen er andre udhuse / garage el.lign så skal det tælles med. Derfor skal der både være tegning, kloakplan og beliggenhedsplan  Skal den ligge i skel er der begrænsninger. Men mød op på teknisk forvaltning med dine hustegninger og tegning på det nye så får de god vejledning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Som Erik beskriver ovenover.
Du skal først ansøge hvis du det samlet areal for udhus, skurer og overdækninger er over 50 kvadratmeter. 

Dog skal bygningsreglementet stadig overholdes.  


Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce

Pt er der allerede en garage på 49kvm som er opført af tidligere ejer i 2004.

Så det er en ansøgning på bygninger over 50kvm derfor jeg har svært ved at skulle udfylde alle de oplysninger og fatter nada af halvedelen af spørgsmålene. 


Kommuene henviser bare til bygogmiljø der var ikke meget hjælp at hente

Jeg er enig i at det kan være langhåret at bruge bygogmiljø. Det er utroligt hvad der skal dokumenteres og udfyldes for at søge om et skur. 

Jeg har netop også hjulpet en kammerat om at ansøge om et skur, hvor det samlede areal overstiger 50 kvm, og man skal i den grad kende til konstruktionsklasser, brandklasser osv. Ikke mindst skal man have styr på hvilke flueben man sætter vedr de forskellige kapitler i BR18, fordi man skal dokumentere at man har overholdt disse kapitler efterfølgende, når man indsender en færdigmelding. 

Herudover kommer alle felterne til dispensation, forurening, skovbyggelinje osv. 

I min kommune kan man booke et formøde med kommunen. Der kan du medbringe listen udskrevet fra bygogmiljø og spurgt hvad der skal udfyldes slavisk. Det gælder om at udfylde så lidt som muligt, for man skal dokumentere en masse irrelevante ting efterfølgende, hvis man sætter flueben i alt. Man slipper bare ikke for at skulle være godt kendt i BR18, for de udfylder ikke listen for dig. 

Hvis du ikke kan klare det selv må du finde en rådgiver der kan hjælpe dig med selve ansøgningen. Det kan være et lokalt arkitekt eller ingeniørfirma. Man slipper bare ikke for at betale et mindre beløb for det i omegnen af 3-5000 kr.


Der er til leve med vis det koster det, og ja alt for meget der spørges om og det kræver som du siger lidt viden..


Bare at søge om drivhus opsætning skal man igennem møllen



Prisen jeg nævnte er bare ansøgningen i sig selv. Oveni kommer der evt. Dokumentation efter en flrdigmelding. 

I første omgang syntes jeg du bør ringe til din kommune og spørge hvilke kapitler i BR18 som er relevante for dit værksted/skur. Nu mindre skal en rådgiver dokumentere efterfølgende. 

Hr.Sørensen skrev den 25-03-2019 13:11:48

Kommuene henviser bare til bygogmiljø der var ikke meget hjælp at hente

 Hvilke regler for din matrikel? 

Står der noget bevaringsværdigt på den?
øvrige fredninger...
forureninger?
Hvad siger lokalplanen om fx. bygningsprocenten? 

alt det finder du via byogmiljø. 

Din bygning skal have 20 m2, men skal være 1,8m,  11, 30 eller 100m høj? 

Hvis du holder dig under bygningsreglementets højdekrav kan du bare går i gang, MEDMINDRE, der er er nogen særlige fredninger, servitutter, etc.


Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis