Inddrage garage til beboelse - forsvarligt?

Hej.

Har tidligere lavet et emne omkring u-værdier med at inddrage en integreret garage til beboelse. Vælger trods det at oprette et nyt spørgsmål vedrørende samme projekt - da jeg synes der er mange spørgsmål involveret.

Krav til bygningsreglmentet 2018 siger 240 mm for en tung yder væg med hulmursisolering og porebeton i bagvæg.

Min nuværende konstruktion er samme konstruktion som ovenstående blot molersten i bagvæg og 75mm hulmursisolering.

Væggene er sunde - og det er fuger osv også.

Bygningsreglementet siger så at der minium skal 165 mm mere i væggen. Jeg er sikker på at jeg ihvertfald kan få det ned omkring en 150mm i vægge når jeg anvender en bedre isolering i gulv (350mm) og at der i forvejen er 400 mm på loft.

Jeg havde tænkt på opbygningen som en slags forsatsvæg - men jeg har nu set så mange artikler om at det ikke anbefales at isolere en nuværende væg med mere end 100 mm da dugpunktet i væggen flyttes.

Nu tænker jeg - er der nogle som har erfaringer med om en kommune eventuelt kan dispensere herfor hvis det ikke byggeteknisk er forsvarligt?

Eller er jeg helt galt på den? Jeg har læst om minimumskrav til klimaskærm som er væsenlig lavere uværdier men synes ikke de kan finde sin anvendelse i begrebet ændret anvendelse af bygning?

Jeg booker snart et møde med kommunen - inderst inde er de ligeglad da de ikke skal se konstruktionstegningen - jeg vil bare ikke risikere at hænge på noget hvis huset en dag skal sælges.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis