Svagt lys i pærer.

Hej

Jeg har en  loftlampe, som i vores gamle hus lyste med meget kraftigt lys. Nu har jeg sat den til i vores nye hus, men nu er der kun svagt lys i pærerne. Har prøvet at rode med ledningsmonteringen i lampen, men det ændrer ikke noget.

Kan det være, at der er noget galt i loftudtaget, så der kun kommer 110 volt ned til lampen? Kan det få pærerne til kun at lyse svagt. Det er glødepærer. En LED vil overhovedet ikke tænde i den.


Benny

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må komme med et billede af loftudtaget..................


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Så er sagen jo klar, der er noget galt med udtaget. Men hvad der er galt er svær at gisne om. 

Er der lysdæmper foran dette udtag, som måske er justeret til en lav maks. belysning ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nej, der er ikke lysdæmper foran udtaget - med mindre, det ligger indbygget oppe på loftet. Der er kun en afbryder nede i stuen.

Der ligger ikke lysdæmper oppe ved udtag. 

Så der må være nogen dårlig forbindelse, selv om det sjældent er så konstant som dette tilsyneladende er. 

Jeg kan kun foreslå at få en elektriker til at se på det.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Takker...

Opfølgning. Afbryderne til loftudtagene ser ud som på billedet. Hvordan er kabelføring til disse? Vil de være nemme at skifte ud?

Det ligner jo ringetryk. Dvs lavvolt. Nogen kan tyde på at huset ikke har en helt typisk elinstallation. De må gå til noget relæ et sted. Det kan din elektriker gøre dig klogere på.

Følg gerne op her i tråden. Jeg er nysgerrig.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Var på loftet og kiggge og fandt denne rede:

Der sidder noget, som kunne  ligne en lysdæmper:

Ledninger oveni:

Ledninger i bunden

Det er en dæmper. Prøv at montere din lampe og hold knappen inde for at se om den stiger og falder i styrke.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er som skrevet lavvolt ringetryk der sender styrespænding til relæer og muligvis dimmer. Dvs spændingen i lampeudtaget er begrænset af dæmperen.

Du kan ikke forvente at lave om i den installation uden at skal trække passende ledninger ud til dine lampeudtag.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis