Ny garage

Hej med jer.

Jeg går i overvejelser om at bygge en ny dobbeltgarage. 

Projektet:

En del grave arbejde og rydning af budskads og to træer.

6x10m i ydermål. fundament, støbe gulv, 40-45 graders taghældning, strøm, troldtekt loft til kip. Stål-tag, fuldmuret og isoleret, 1 bred port, 1 dør, 2-3 vinduer, plus cirka 60m2 brostensarbejde.

Varme ordnes med en luft/luft vp

Pga arbejde skal jeg have et firma til at køre hele projektet. Hvad vil cirkaprisen være og hvordan griber jeg det klogest an?

På forhånd tak

Flemming.






mvh fma
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det bliver jo nok cirka en halv million lavt sat. Der er en del ubekendte men det burde kunne laves til den pris. Men det er spare udgaven. Lavede selv 88 KVM for små 400 i en luksus udgave.


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiaght - Jeg syntes umiddelbart at ½ mill. lyder af meget for 60 m2 spare garage, når du selv lavede en luksus model på 88 m2 til 400.000.

Jeg ved ikke lige selv hvad sådan noget skal koste, men jeg ville lave en detaljeret beskrivelse af projektet og send det til nogle forskellige firmaer der laver totalentrepriser på sådan nogle opgaver.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Pyha. Jeg vidste godt, det ville være dyrt - men ½ mil er godt nok mange penge. Er der nogle oplagte måder at få prisen bare lidt ned på, udover at gøre det hele selv? Jeg tænker her blandt andet på materialevalg.


mvh fma
Fiahgt skrev den 19-03-2019 13:01:36

Det bliver jo nok cirka en halv million lavt sat. Der er en del ubekendte men det burde kunne laves til den pris. Men det er spare udgaven. Lavede selv 88 KVM for små 400 i en luksus udgave.

 

Tænker nærmest at den halve mill er i underkanten......

Og det er de mange timer der går til der vil koste. Fuldmuret garage er dyrt.... Så alene her ligger der mange penge gemt.... Jeg fik for 19 år siden en grov regnet pris på en nogenlunde tilsvarende garage.. og den var over 400.000 fra en murer der byggede hovedhuset....

Skal det være billigt så overvej hvad du er villig til at spare.... den dobbeltmurede er dyr og matcher ikke ståltaget i min optik...

Overvej en stålspærs løsning hvor du enten har en myret ydermur plus en isolering og OSB plader indenfor. Eller en tilsvarende med træ ude også. Og så hold nogenlunde fast i de andre ting..... Det vil helt sikkert reducere omkostningen. Evt kan du hyre et firma til at rejse og lukke den udvendigt og siden selv isolere og lave indervægene plus loftet og så køre EL i skinner der monteres synligt. nemt og ret anvendeligt og til at udvidde og ændre for få penge...


Når du skal rydde træer i byggefeltet kommer der sikkert også omkostninger til noget sandpude....



MVH Njord

Jeg kunne sagtens leve med stålspærsløsning og muret ydermur, det synes jeg ikke ser galt ud. Men jeg kan godt se, at jeg skal gøre noget af det selv, for at få det til at hænge sammen.


mvh fma
Annonce

Min 55 kvm trægarage + understøbning af hus (ekstra ca. 80k) inkl. el, vand, ensidet taghældning med tagpap uden brolægning uden varme som medbyg ala mig som trømrersvend endte i 400.000+ 


Peter

Den garage jeg lavede var 100 procent selvbyg og det er ikke isolering og troldtekt der koster det er væggene og taget der er dyrt, og hvis det kun er medbyg skal du regne med en en håndværker står i ca 15000 om ugen så er det bare og regne frem og tilbage. Jeg havde lavet et budget på 285 og endte på 390 plus terræn og indkørsel


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Brolægningen og det meste af det indvendige arbejde kommer jeg selv til at stå for, det står klart for mig nu. Jeg skal ikke have vand derud og varmepumpen er indkøbt.  

Og så skal jeg vist lige spare op et års tid endnu - jeg ved godt, jeg ikke rigtig har føling med det her marked, men jeg er sgu lidt rystet over prisniveauet.



mvh fma
Tygger stadig på det, så genopliver lige tråden - da jeg har fået en lidt anderledes idé.

Hej allesammen.

Jeg er ved at forberede til at få tilbygget en isoleret garage, men er meget usikker på, hvilke m2 priser der er realistiske.

Projektet er som følger:

48m2 ydermål (8m længde, 6m bredde), hvoraf 4.45m af den ene længdevæg er fra eksisterende murstensbygning. Disse meter kræver også en integration med eksisterende tag.

Der skal ikke vand derud. Strøm self. til diverse - herunder lys og luft/luft varmepumpe.

Tag i 32 grader vinkel, stålprofil, saksespær, troldtekt på loft, 250-300mm isolering i loft.

1 ledhejseport (isoleret), 2 døre, 2-3 vinduer.

Oprindeligt tænkte jeg fuldmuret, men forskalning med røde sten kan også fungere - indervæg måske i letbeton, da der skal kunne være diverse ophæng. Vægisolering 190mm.

Der skal en del gravearbejde og rydningsarbejde (buskads/to træer - kræver jo nok en sandpude) til førend fundament kan støbes, men der er gode og nemme tilgangsforhold. Der vil være en ekstra omkostning i at, der skal laves hul til eksisterende værksted på 9m2, hvor nyt beton gulv også skal laves, således der er ens gulvhøjde i begge bygninger.

Er der nogen herinde med erfaring fra sammenligneligt projekt, som har et bud på en cirka m2 pris? Taler vi stadig ca 8-10000dkk pr m2? Det skal tilføjes, at det er en samlet enterprise, og at jeg ikke deltager i projektet, som andet end bygherre.

mvh fma
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis