Vandskade

Hej på LDS.

I slut november sprang et skjult rør i vores udestue. Varmeværk og forsikring var inde over det med det samme og der gik ikke længe før trægulvet var revet op og røret var fikset.

Vi har nu haft en affugter stående i lige knap 4 måneder og vores betongulv er endnu ikke tørt! Firmaet kommer med jævne mellemrum og måler fugt og tager prøver fra gulvet med til analysering.

De siger, at det er overfladen der bliver ved med at være fugtig,  men resten af betonen er tørt. De kan ikke komme med en forklaring på hvorfor.

Vi har lavet tryktest herhjemme, som viste at der ikke var et rør der stod og lækkede. Glarmesteren kommer også onsdag og laver tryktest.

Er der nogle som har været ude i lignende? Har I bud på hvad problemet kan være? Vi er ved at blive vanvittige og jeg er lidt fristet til at bore al beton op og lægge nyt så vi kan få vores hus igen 8-)

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og det er ikke bare kondens?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.


christiannielsen skrev den 18-03-2019 20:14:53

Og det er ikke bare kondens?

 Pas, de kommer med fugtmålere og fancy udstyr og meldingen er den samme hver gang... I start januar sagde de at vi var lige ved at være i mål, siden er der ikke sket en disse 🤔

christiannielsen skrev den 18-03-2019 20:14:53

Og det er ikke bare kondens?

 Og hvordan ville du tjekke/få firmaet til at tjekke om det bare er kondens? Og hvad har det af betydning i sammenhængen? :-)

Du fortæller ikke meget om temperaturer, så det var blot et skud fra min side. Du skriver bare at det er en udestue med en affugter. Er der varme på i udestuen også i forbindelse med affugtningen? hvordan er luft/rum-temperaturen ift gulvtemperaturen, og hvad består gulvet af i udestuen, beton, træ... evt lidt fotos...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Glarmesteren kommer og laver tryktest ........den må du lige forklare næmere.......


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
christiannielsen skrev den 18-03-2019 20:35:21

Du fortæller ikke meget om temperaturer, så det var blot et skud fra min side. Du skriver bare at det er en udestue med en affugter. Er der varme på i udestuen også i forbindelse med affugtningen? hvordan er luft/rum-temperaturen ift gulvtemperaturen, og hvad består gulvet af i udestuen, beton, træ... evt lidt fotos...

 Rumtemperaturen er ca 23 grader, gulvet er lidt koldere, jeg mindes at de sagde det var omkring 19-20 grader, men jeg er slet ikke sikker.

I daglig tale kalder vi den udestuen, men det er nok et dårligt ordvalg lige i sammenhængen da det bare er en tilbygning i sammenhæng med vores dagligstue, så det er ikke en udestue som sådan.

Der er ikke anden varme på en den som affugtere blæser ind samt solen der står direkte ind i løbet af dagen.

Gulvet består af beton. Der var parketgulv ovenpå inden det gik løs med rørskaden.

Du får et par billeder, men de giver godt nok ikke et super godt billede af hvordan her ser ud. De var her for 3 ugers tid siden og afdækkede med plast da de mente at det måske kunne sætte fut i sagerne.

karl smart skrev den 18-03-2019 20:43:31

Glarmesteren kommer og laver tryktest ........den må du lige forklare næmere.......

 Jamen det var ham som fiksede røret i sin tid, han kommer og tjekker om der er et uopdaget læk i huset, vha det han kaldte en tryktest :-) jeg ved ikke hvordan jeg lige skal forklare den yderligere

Det der plast forstår jeg slet ikke. Hvorfor lukke fugten inde når man gerne vil have den til at fordampe og blive optaget af affugteren...

Der er ikke støbt påny vel?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 18-03-2019 21:21:35

Det der plast forstår jeg slet ikke. Hvorfor lukke fugten inde når man gerne vil have den til at fordampe og blive optaget af affugteren...

Der er ikke støbt påny vel?

 Jeg må ærligt erkende at jeg heller ikke selv forstår plasten, forklaringen var rimelig kringlet, men jeg købte deres forklaring da de påstod at det ville få det til at gå hurtigere 🤔

Nej der er ikke støbt på ny.

Jeg må melde pas, det giver ingen mening for mig. Måske der er andre der kan byde ind.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis