Udjævne græsplæne i flere plan

Hej alle :-) 


Jeg har erhvervet mig en kolonihave, der skal sættes lidt i stand. Haven får første tur, og i den forbindelse har jeg brug for lidt assistance. 

I første omgang står græsplænen for tur, da jeg forestiller mig at det skal gøres her til foråret (ret mig gerne, hvis jeg tager fejl). Jeg vil meget gerne have en plan græsplæne, så den kan bruges til havespil og diverse andet. Den nuværende plæne har en relativt stor hældning, og er desuden i to-tre plan, med 30 centimeter høje stensætninger imellem (jeg vil gerne ende med én stor græsplane uden "etager"). Hvordan gøres dette bedst? maskiner vil være voldsomt besværlige at få ind, da de vil skulle op ad en trappe, og gennem en ikke så bred havelåge.


Jeg håber meget at nogen har et rigtig godt bud til hvad den bedste løsning vil være.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver så nødt til at rette det hele af, sikkert med en stensætning hvor det er lavest, og hvor det er højest.

Hvis der er et ordentlig lag muld, kan du måske nøjes med at rette mulden af. Normalt vil det dog være nødvendigt først at rømme mulden af, og så rette "undergrunden" af. Derefter lægge muld på igen. Hvis arbejdet skal gøres uden maskiner bliver det et kæmpe arbejde.


Søren O

Når plænen ligger i etager, så er det naturligvis på grund af at terræn stiger. 

Du skriver flere etager med  30 cm spring samt hældende græsplæne. Det giver mig et billede af at der er mere end  1,5 m højdeforskel på plænen. 

Jeg vil næsten sige at med de ønsker skulle du have købt en anden kolonihave. Men nu har du den og så må du tage det derfra. 

Er der ikke mulighed for at du kan lave en del af plænen plan og så have en noget større spring op til næste niveau. Det kræver så sikkert en stærkere støttemur end du har nu.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det virker som om det er et projekt, der er lidt større end først antaget, det bliver nok ikke i år. 

Det lunne godt lyde som en god idé at nøjes med en del af plænen, og så med et større spring. Måske burde jeg få nogen med forstand på det til at tage et kig på haven før jeg går helt i gang.

Det er en kolonihave jeg har overtaget efter noget familie, så derfor har jeg ikke haft mulighed for at vælge en anden grund.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis