Fundament træterrasse

Hej LDS’ere

Jeg har fået opført et sommerhus og vil nu gerne have bygget en træterrasse på ca 75 kvm. Jeg er dog i vildrede over, hvordan terrassen bør opbygges. Skal jeg nedgrave stolper eller blot lave et punktfundament på fliser?? Umiddelbart har jeg sjusset mig frem til, at der bør være ca. 100 støttepunkter, og det virker helt uoverskueligt at skulle grave så mange stolper ned.

Ifm. udgravningen til sommerhusets fundament blev det opgravede jord og sand spredt ud på grunden, hvorfor det øverste lag jord/sand er temmelig løst. Vores tømrer vil blot udlægge 20x20 fliser og bygge fundamentet på disse. Jeg synes det lyder lidt ustabilt, og vil selvfølgelig meget nødigt undgå, at terrassen synker og bliver ustabil. Kan man evt. lave et punktfundament på fliser, hvis jorden stampes først med eks. en pladevibrator?


En anden tømrermester jeg har rådført mig med anbefaler at nedgrave stolper.


Hvad siger i....??


(Og er arbejdsløn på 24.000 kr. en rimelig pris?)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan i hvert fald leje et motoriseret pælebord, hvis du vælger stolper.

Måske kan man også lave en kombination af pæle og fliser?

Hvis der er plads i højden, kan du lave den i to lag. Dvs støbe punktfundamenter til tre fire langsgående spær, parallelt med hinanden. Derpå lægger du, på tværs, de spær der skal bære lægter. Ellers vil jeg foreslå, du kigger på Ground plugs.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis