Nedbrydning af betontrappe

Jeg går med planer om at få lavet omfangsdræn om mit hus, men sådan noget er jo en bekostelig affære, så jeg leder efter ting jeg kan gøre selv i processen.

En ting er nedbrydningen af denne trappe:


Er det realistisk er bryde den ned selv med en billig nedbrydningshammer, eller kommer jeg til at stå og banke i flere uger?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville leje en ordentlig opbrydningshammer. Hvis du kun har en ca. 6 kg slaghammer tror jeg den brænder af inden du er færdig. Det ser ellers rimelig ud, da den tilsyneladende er muret op.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvad får dig til at sige, at den er muret op? For mig at se, er den støbt med et pudslag udenpå.

Når jeg siger billig nedbrydningshammer, så er det noget i denne retning jeg tænker på:

https://www.harald-nyborg.dk/p2600/scheppach-nedbrydningshammer-2600

Har et par gulve i kælderen, som også skal brydes op, og der er jeg sikker på den let kan bruges.

Trappen er garanteret hul indvendig og fyldt op med sand - så jeg tænker du kan banke trappen itu på en formiddag med en 4 kg forhammer. 

Ps. Der er højest sandsynligt lidt armeringsjern i trinnene. 

Den hammer er magen til en jeg for nylig har fået ( gratis ) . Den arbejder rigtig godt, og er egnet til begge opgaver. 

Min har da for nylig hugget mit køkkengulv op, samt et værelses  gulv et andet sted på knap 18 m2 Og den kører stadig. Efter en hel lørdags brug var den slog den fra og lugtede varm, men dagen efter kunne den igen uden problemer. Det kunne tyde på at man skal lade den holde lidt pauser.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis