Maling til havebord.

Hej til Jer.

Vi købte for 2 somre siden et havebord, bambusplade på  aluben. Jeg troede at bambus var næsten udødeligt så det fik noget grundingeolie fra Biltema. Det holdt ikke bambus er faktisk meget åbent i strukturen så pladen blev jordslået flere steder. Så næste sommer prøvede jeg med polyuretan lak det holdt heller ikke og nu ser det virkelig herrens ud. Så spørgsmålet er hvilken maling vil kunne holde på dette bord. På mal godt hvor vi jo får rabbat kan man få noget jotun  ultimate træbeskyttelse  lavet på alkydolie eller man kan få en gammeldags linoliemaling. På en måde hælder jeg mest til linolien, men ville være vældig glad for at høre Jeres erfaringer.

Sådan her ser det ud nu. Det har stået inde i garagen siden efterår så det er nok rimelig tørt nu.

På forhånd tak.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nedslibning,så den gamle lak er væk,derefter Kinesisk Olie,det har jeg gode erfaringer med.


bh

Hej optisana.

Tak for dit svar. 

Men den grå misfarvning vil ikke kunne slibes væk så jeg er færdig med oliebehandling. Det var derfor jeg spurgte til en dækkende maling.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Nogen ville jo nok kalde det der for patina og se skønhed i det... Men hvis du vil have det dækket, så har jeg kun gode erfaringer med jotuns maling. Der findes også en grunder, "Visir", som jeg altid bruger først.

Hej igen.

Hvis nogen synes at de viste brætter er fine så for mig gerne, jeg synes at de er grimme. Har ellers nok der står og forfalder med ynde, men det er jo ikke meningen med et havebord. Dengang vores terrasse var ny ville jeg gerne ha den til at bilve fin grå som hårt træ bliver, men det resulterede i at der kom en masse fine revner i overfladen som gjorde at det tog alt for lang tid for den at tørre. Så fik den noget af biltemas kinesiske olie. Jeg var ikke imponeret. Næste år fik den biltemas træolie til den halve pris det var lisså godt. Brætterne skal alligevel ha olie hvert år. Det var der bordet fik olie første gang (self mere end en gang) næste år lak så nu skal det ha noget dækkende. Jeg vil lige tænke over det med Jotuns maling da jeg nok er mest stemt for en god linoliemaling.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Bambus er noget l....


 

Uldal jeg er helt enig. Men jeg blev narret af at man kan købe undertøj af bambusfibre angiveligt antibakterielt, og så har jeg 2 skærebrætter i køkkenet som jeg bruger hver dag og er super glad for. og de har en helt anden overflade end det havebord.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også