Rense regnvandsbehoder

Hvordan renser man sin regnvandsbehoder for slam. Det er en 1000 liters vandtank og der ligger cirka 3 cm. Slam i bunden som ikke kan skylles ud   


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du kunne få en lille stiv kost ned gennem hullet har du en chance for at skruppe det løst. Jeg vil foreslå dig at låne en højtryksrenser og spule skidtet løst. Hvis du ikke har "vand på lager" til at suge fra, må du nok ofre lidt fra vandforsyningen.

Tror du skal overveje at montere et cyklonfilter på nedløbsrøret før dit regnvand kommer i tanken. Det vil tage langt de fleste urenheder. Hvad med alger - har du beskyttet tanken mod sollys?


Søren O

Jeg skal lige Google hvad et cyklonfilter er . Men foreløbig har jeg ofret over 300,00 kr på fittings og da jeg betaler ca 70 kroner for vandværksvand varer det nogle år inden jeg har sparet noget    


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


Enig med Søren, vip tanken så slam og slim kan løbe ud og så en højtryksrenser på. Min nabo anvender en mindre regnvandstønde som "forfilter" hvor urenheder kan bundfælde sig, inden vandet så løber over i den store 1000 liter palletank - det virker for ham. 

Det bliver nok løsningen, som sidste år, der væltede den under en kraftig storm, så skruede jeg toplåget af,spulede  den og skrabede skidtet ud med et sløvt hakkejern. Jeg må lige overveje det med et forfilter, jeg har opgivet at sætte net på, da jeg kan forestille mig, at det stopper til konstant. 😂 


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis