Ophæng af skrivebord

Hej,


Jeg kunne godt tænke mig at lave et væg til væg skrivebord. Jeg påtænker at gøre det med lister på hver sidevæg. Pladen skal være 18mm osb plade der skal lakeres. Da der er 243cm imellem væggene vil pladen naturligt komme til og hænge lidt. Jeg tænker derfor om man kunne sætte en bordbæring på hver sin side af radiatoren for og bære vægten fra bordet? Ligesom denne (https://www.bauhaus.dk/pn-bordbaering-hvid-300x550-mm.html). 


Det skal for god ordens skyld siges, at bordpladen selvfølgelig bliver laver en højden på radiatoren så der vil blive skåret ud i bordpladen omkring radiatoren. 

På forhånd tak  

Mvh

Rasmus

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nødt til at sætte bæringer op på begge sider af radiatoren. Endvidere en forstærkning (sarg) hen forbi radiatoren. I forkant af bordpladen bliver du også nødt til at montere en sarg, fremstillet af et stykke knastfrit 25 x 50 tømmer på højkant. Større dimensioner er selvfølgelig bedre, men der skal også være frihøjde under bordet. Går det helt galt med nedbøjning kan der altig monteres et ekstra bordben. (2,43 m er et langt spænd).


Søren O

Hvordan laver jeg denne sarg af enten træ eller stål? Skal det være en ramme eller skal det bare være en på bagkant og en frem mod forkanten? Hvordan sættes bordbæringerne på, hvis der sidder en sarg?

Langs med forkant og bagkant. Det er jo denne der skal modvirke nedbøjning.

Den kan skrues fast. Eller limes hvis du kun arbejder i træ. 


Elektronikteknikeren

På bagkant har du bærelister på ydermur hen til dine bæringer ved radiatoren. Sarg mellem bæringer ud for radiator. Sørg for at der er mindsr 2 cm luft mellem radiator og bordplade.


Søren O
Annonce

Okay. Så sargen behøver ikke at være i bordets fulde længde men bare mellem bæringerne ved radiatoren?

Foran i fuld længde, bag på kun mellem bæringer.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis