Valg af TIG svejser?

Hvad skal man se efter ved køb af en TIG svejser? 

Jeg er helt ny og skal først have lært at bruge den, så må godt være let overskuelig.

Evt nogen forslag til gode guides eller steder hvor de forklarer om brugen af den slags maskiner?

Maskinen skal bruges til at svejse i tynd karrosseri plade kant mod kant, og diverse små ting i forbindelse med biler. Umildbart skal den ikke bruges rustfri eller aluminium. 

Jeg har allerede Co2 svejser, og van til at bruge den så det er ikke det jeg efterlyser. Jeg vil bare gerne have et alternativ til alle de små fine opgaver der skal være i lidt højere kvalitet, og jeg har hørt varmeudviklingen er mindre ved TIG, på trods det er en langsommer måde at arbejde på så skulle resultatet blive bedre hvis man kan bruge sådan en.



Stig Danielsen
Hvad skal man se efter ved køb af en TIG svejser?... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Kempii virker som de er en del dyre end tilsvarende migatronic og esab.. Miller kan jeg ikke finde danske forhandler af.

Umildbart tænker jeg Migatronic Focus Tig 160 er den bedste maskine til prisen, af hvad jeg kan søge mig til.. Den har det der puls funktion som de billige maskiner ikke har..

Dog er jeg usikker på hvor meget fordel det er for tyndplade svejsning.

Og så er der et hav af ukendte mærker jeg aldrig har hørt om før.. Såsom Stamos, Gys, Welbach osv.. Men hvis de er ukendte er de vel ikke til at få nye brændere osv til i fremtiden hvis det bliver nødvendigt. 


Stig Danielsen

Vil mene at pulssvejsning er et must, hvis du vil tilføre pladen mindst mulig varme, og alligevel lave en god svejsning.

Vær opmærksom på at tig, kræver at metallet er 100% rent for olie, fedt, maling og rust..


Vi prøver igen, i morgen --

Køb endelig ikke Megatronic maskinen, det er noget kinesisk lo..

køb hellere en Kemppi Minars mig Evo 200, så får du en kvalitets maskine der kan klare alt, spørg Søborg svejsecenter på Vandtårnsvej 76.


VH

Migatronic er da et dansk firma.

Ja Migatronic er et gammelt Dansk firma, Kemppi er den ældste nordiske svejsemaskine fabrik og også den der laver de bedste svejsemaskiner.


VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også