Fjernvarme kontra luft til vand varmepumpe?

Hej.

Jeg står og skal til at købe hus hvor der i forvejen er et eksisterende gammelt oliefyr som skal skrottes. Jeg overvejer så hvad det bedste alternativ er? Jeg kan få koblet fjernvarme til for ca 30.000, og en luft til vand varmepumpe kan jeg måske anskaffe for 40-50.000 (jeg arbejder selv indenfor køleteknik så kan få noget rabat på anlægget og kan lave det hele selv).

Men hvad ville i så vælge, og hvad vil være den billigste og bedste løsning på længere sigt?

På forhånd tak :)

Mvh Rasmus

Hej. Jeg står og skal til at købe hus hvor der i... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

..og om få årtier lave vi osse el på pillefyr ude i de små hjem   http://www.fritidsmarkedet.dk/artikel/92081-endelig-er-det-her-se-pillefyret-der-producerer-bade-el-og-varme 

Havde os pillefyr i tankerne, men de tanker kom jeg egentlig ret hurtigt væk fra igen. Syntes der er for meget vedligeholdelse ved skidtet.

Med varmepumpen er der nærmest ingen vedligeholdelse, jo du skal sørge for at udedelen ikke lukker til i sne, blade og andet skidt, ellers passer den bare sig selv.

rasmus157 skrev den 16-03-2019 17:54:39

Havde os pillefyr i tankerne, men de tanker kom jeg egentlig ret hurtigt væk fra igen. Syntes der er for meget vedligeholdelse ved skidtet.

Med varmepumpen er der nærmest ingen vedligeholdelse, jo du skal sørge for at udedelen ikke lukker til i sne, blade og andet skidt, ellers passer den bare sig selv.

 Og du ved selvfølgelig godt der skal service-eftersyn på varmepumper min. en gang årligt.   

Ja hvis der er over 1 kg på anlægget, nu arbejder jeg med køleteknik til hverdag så mon ikke jeg selv kan efterse sådan en lille sag 😉

Jamen så er der jo ingen grund til mere snik-snak, du skal selvfølgelig vælge varmepumpe - så er konkurrencen osse det mindre på pillemarkedet.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis